nog 1tje dan... - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu nog 1tje dan... - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

nog 1tje dan...

Blijf op de hoogte en volg Noa

14 September 2014 | Slovenië, Ljubljana

voordat ik richting huis vertrek toch nog ff wat bloggen.
Het is bijna zover! 17 september ga ik er vandoor. Ja geen 15 september zoals ik oorspronkelijk had gezegd. Ik heb er voor de leuk gewoon nog even 2 dagen bij geplakt op mn contract. Maar het is dus toch al echt bijna tijd om te gaan.
Maar eerst maar eens beetje updaten over de laatste paar weken hier. Te veel gedaan tijdens m'n vrije dagen.
Ik had in mn vorige blog al gezegd dat ik nog wat plaatsen wilde bezoeken. En een aantal daarvan zijn zeker gelukt.
eerst heb ik Verona weer van m'n lijst kunnen schrijven.
Heb Sam verrast met een dagje Verona. Helemaal te gek! Behalve de helse rit op de motor van 4 uur. Geshopt, cultuur gesnoven, gegeten enzovoorts. Dat was 1! Daarna was er het plan om Padova op te zoeken. Dat is helaas weg geregend. Wat een klote weer de afgelopen paar weken. In plaats daarvan maar naar de tattoo shop geweest met Sam. Mevrouw is helemaal blij met d'r nieuwe tattoos. En deze tattoo chick lover natuurlijk ook;D.
Maar het grootste avontuur heb ik afgelopen week beleefd...
Ik wilde heel graag nog 1 laatste avontuur beleven samen met m'n gekke tentmate Mark en Sam. Daarvoor dus 2 dagen vrij gefixt en toe een auto gehuurd.
Let the roadtrip begin! Op naar Slovenië. Vorig jaar heb ik dat land helaas over moeten slaan op m'n Euro trip dus helemaal blij dat ik nu kon gaan.
Super trip gehad! Dinsdag ochtend nadat we de wagen op hadden gehaald meteen naar onze eerste toeristische attractie gereden: de Skocjan Caves. Ik ben en natuurliefhebberja! Eindelijk eens wat anders dan dat stomme strand. Heel indrukwekkend. En ook erg koud zo diep onder de grond in je zomerse outfitje. Zeker een aanrader als je ooit in Slovenië bent.
Daarna door gescheurd naar Lake Bled. voor wat zonneschijn en water. Heerlijk rond gewandeld voordat we naar onze laatste stop van die dagn gingen. Op naar Ljubljana(Nog steeds moeite met het uitspreken van die naam). Sam had daar een fijne hostel geboekt voor ons drieën. Heel gek om in een kamer te slapen als je helemaal gewend bent aan een tent. Want ga ik straks blij zijn als ik weer thuis in m'n eigen bedje lig.
Maar goed terug naar Ljubljana! Wat een prachtige stad, met natuurlijk het kasteel op de heuvel, waar je ook loopt die is niet te missen.
Voor de rest natuurlijke de nodige toeristische dingen bekeken. En toen op zoek naar eten. En ik heb geen idee meer hoe we er kwamen maar we hebben echt heerlijk gegeten in een heel vreemd café met nog een gekkere barman/eigenaar. Voordat ik het wist had hij Sam al achter de bar gezet om onze drankjes te tappen en waren Mark en ik aan het werk gezet om de boel gezellig te maken. Het was een beetje vreemd hoe we het eten kregen. Blijkbaar had de eigenaar twee panden want naast het cafe zat een snackbar waar al het eten vandaan kwam. Maar desondanks lekker gegeten met een prima sfeertje. Daarna richting Hostel terug gewandeld en gechillt
Volgende dag helaas wat regen voorspelt dus paraplu mee en Ljubljana nog een laatste keer doorstruinen. En toch maar met de auto de heuvel opgereden om het kasteel van dichtbij te bekijken. Daarna wilden de shopaholics onder ons graag shoppen dus toen maar naar 1 of andere gek grote indoor shopping industrie terrein. Gekke Slovenen! Na 2 uur was ik er helemaal klaar mee dus kwam ik met het plan om nog een klein uitstapje te maken naar Kroatië. Met een kleine pitstop in Koper, voor wat McDonalds happy meal dingen enzo, door naar Umag. Heel gek om daar naar terug te gaan. Een aantal jaar geleden daar een super vakantie gehad met een groep vrienden. Dus alle goede, gekke en grappige en herinneringen kwamen weer boven. Perfecte afsluiting van een mooie (laatste) trip met Mark en Sam.
Helaas nu gewoon weer aan het werk, voor even nog gelukkig.
De laatste paar dagen bestaan voornamelijk uit departure/demo cleans. Oftewel de laatste gasten er uit en niemand er meer in. Dus klaar maken voor de winter stop. Momenteel wel weer een flinke Poolse invasie aan de gang. Maar wat wil je ook als je rond de 100 euro voor een mobile home betaalt voor een weekje. Gelukkig gaat de camping de 21e dicht dus nog 1 week te gaan en voor mij zelfs nog minder. Heerlijk om te zien hoe de camping weer langzaam aan verandert in de spookcamping die het in het begin was.
Morgen sluiten de meeste mobile homes en alle tenten dus gaat nog even knallen worden morgen, maar daarna echt wel tijd om in te pakken en weg te wezen!
Nog niet meteen naar huis natuurlijk;) Eerst een beetje vakantie vieren, eindelijk! Eerst richting Cinque Terre! Jaja ik kan het niet laten! Ik ga het gewoon nog een keer proberen. Vorig jaar liep het een beetje in het water. Ook al belooft de weersverwachting niet heel veel goeds voor van de week, maar we blijven hopen! Ooit moet ik  die gruwelijke wandelroute ook echt gewoon helemaal wandelen.
Daarna ga ik nog even een paar dagen naar m'n tweede thuis, Zwitserland.
En als klap op de vuurpijl heb ik op de terug weg naar Nederland(na Zwitserland) nog een leuke overnachting voor mezelf kunnen regelen via m'n werk. Maar berichten of foto's daarover zien jullie waarschijnlijk wel gewoon op Facebook
Voor de rest kan ik niet wachten om mijn familie en mijn vriendjes&vriendinnetjes weer te zien. En hopelijk komen er ook nog wat gezellige mensen naar een welkom back feestje 4 oktober bij mij thuis;)
Ciaooo en 1&al liefde
 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 19060

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: