Coming soon... - Reisverslag uit Delhi, India van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu Coming soon... - Reisverslag uit Delhi, India van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

Coming soon...

Blijf op de hoogte en volg Noa

29 November 2014 | India, Delhi

Op deze datum vorig jaar kwam er een eind aan mijn motor avontuur door Europa en sloot ik mijn eerste reisblog af. Dus een mooi moment om een nieuwe te starten.
Dit keer hopelijk weer een echt reisblog vol gekke avonturen. Zo'n werk/vakantie blog als de vorige doe ik niet meer. Omdat ik daar gewoon niet zo veel lol in had als mijn motormuis avonturen blog. Dus ja tijd voor een nieuw avontuur!

Dit keer geen motor en geen Europa. Dit keer gaan we een stapje verder. Ik ga Europa verlaten. Dat betekent ook dat ik moet vliegen. Iets waar ik nog steeds niet echt voor gemaakt ben, maar daar gaan we nu stapje voor stapje aan werken. met als eerste stap een ongeveer 9 uur durende vliegreis.

Misschien een goede vraag waarom deze reis. Sowieso omdat het land me altijd heeft gefascineerd. En omdat ik vorig jaar op mijn Europese avontuurtje een aantal mensen uit india heb ontmoet( die ik nu vrienden mag noemen) en die graag weer wil zien. Vorig jaar december was Ishan nog hier te gast bij mij in Nederland. en nu precies een jaar laten ga ik die gekke gozer weer zien. En natuurlijk gewoon omdat December mijn minst favoriete maand van het jaar is in NL. Ik zit hopelijk met kerst gewoon te relaxen op het strand in een heerlijk zonnetje, maar ik wens jullie allemaal veel plezier hoor;)

Ik ben op dit moment nog druk bezig met de laatste voorbereidingen.
Ben inmiddels al vol gepompt met vaccins en heb een heel arsenaal aan malaria pillen. Dus dat zit al helemaal prima! Nu moet ik vooral kleine dingen nog regelen aankomende week.

Verder is er al wel een soort van reisplan gemaakt in samenwerking met mijn eigen India expert Ishan.
Daaruit blijkt alweer dat 2 maand veel te kort is voor wat ik allemaal zou willen zien. Ik heb keuzes moeten maken waar ik heen wil. Op dit moment heb ik onder andere Delhi, Chennai, Bangalore, Kerala, Goa, Mumbai, Rajasthan en Himachal Pradesh op mijn lijst/route staan. helaas betekent dat voor mij dat ik het uiterste oosten van India met onder andere Kolkata en Darjeeling niet kan bezoeken.
Maar als India me bevalt kom ik sowieso terug om meer te zien.
Ook heb ik gekozen voor een single entry visum in plaats van een double entry visum. Dat betekent dat ik India maar 1 keer in en uit kan in plaats van meerdere keren. Nepal staat namelijk ook nog op mijn lijstje van landen die ik wil bezoeken maar helaas dus niet deze reis.

Ik ga me sowieso wel vermaken. Het grootste gedeelte van mijn reis ben ik alleen, maar 2 weken heb ik Ishan aan mijn zijde en gaan we onder andere een awesome kerst en oud&nieuw feestje bouwen.

Voor nu wel weer genoeg info dacht ik zo.
Ik heb er in iedergevaal heel veel zin in!
En hoop dat ik weer wat mensen kan vermaken met eventuele reisverhalen waarin ik gekke avonturen beleef.

1&al liefde


English version:

On this date last year(29-11-2014) I ended my motorcycle adventure through Europe and ended my first ever travel blog. So this is a good moment to start a brand new one. This time no motorcycle and no Europe. This time im going one step further, im going to leave Europe. That also means im going to have to fly. Something im still not really made for, but we gonna work on that with a 9 hour flight.

Some people will say why this trip. First off all because this country has always fascinated me, although i never really thought of going there. Untill i met a couple of people from India when I was on my motorcycle trip through Europe and im happy to say i can call those people my friends now. And i would love to see them again. Last year my Indian friend Ishan was with me in the netherlands and now exactly a year later im going to see that crazy Indian guy again. Im looking forward to relax on a white sandy beach in the sunshine with christmas. I wish everybody in the Netherlands a lot of fun with snowy christmas over here.

At this moment im still really busy with the last preparations. Im already pumped up with all kinds of vaccins and have a whole arsenal with malaria pills. So thats all fine! Its just some small things i still have to sort out.

I sort of made a travel plan together with my India expert Ishan. Out of that it already looks like 2 months is way to short to see everything i would want to see. I had to make some choices about where to go this time. At the moment i have Delhi, Chennai, Bangalore, Kerala, Goa, Mumbai, Rajasthan en himachal Pradesh on my list. Unfortunatly that means that i cant visit east of India, like kolkata and Darjeeling. But if I like India i will be back one day for sure. I also chose for a single entry visa instead of a double entry visa. That means i can only go in and out of India once, instead in and out multiple times. Nepal is also still on my list of countries i would like to visit but unfortunatly not this time.

Im going to have fun no matter what! The biggest part of my journey i will be alone, but two weeks i will have Ishan at my side and one of the things we will do is celebrate one awesome christmas and new years together.

For now this will be all the info i have for you. I am really looking forward to this trip.
And i hope i can entertain some people with some crazy backpacking stories.

  • 29 November 2014 - 14:11

    Opa:

    Hallo Noa,

    Een goede reis en veel plezier. Geweldig hoorWij zijn net terug van 2 maanden Zuid Africa. Had je nog graag een keer ontmoet voor je vertrekt.

    Hartelijke groeten van mij en Margo en zijn benieuwd naar je ervaringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 19058

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: