Delhi Belly Pondicherry - Reisverslag uit Madras, India van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu Delhi Belly Pondicherry - Reisverslag uit Madras, India van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

Delhi Belly Pondicherry

Blijf op de hoogte en volg Noa

24 December 2014 | India, Madras

Mijn laatste dagje in Delhi werd uiteindelijk nogal chaotisch . Iets met karma denk ik damnnnn! Lekker uitgeslapen de laatste dag en rustig mn spullen in gepakt daarna nog een beetje door de stad geslenterd. Mn ticket naar Chennai had ik al dus niks om me druk om te maken.  Savonds afgesproken met Vinny om nog ff te chillen en te eten en daarna de trein richting Chennai.
Kom ik er dus dankzij Vinny achter dat ze me de verkeerde trein klasse hebben gegeven. Ik had gevraagd voor 2e klas. En ik kreeg sleeper class. Ik met mn blije hoofd vind het helemaal prima en begrijp dat sleeper class 2e klas is. Tja daar was ik dus ff helemaal fout! Vinny wist me te vertellen dat het het laagste van het laagste was. En ik ben avontuurlijk maar ik was bang dat ik toch niet zo avontuurlijk was om dat vol te houden voor 32 uur. Op het station gecheckt hoe sleeper class er uit ziet en ja heel vies en volgepropt, nog lager dan 3e klas. En 3 bedden op elkaar ipv 2 en open ramen met tralies. En ja opzich een frisse wind in deze temperatuur is niks mis mee maar nee dat ging hem niet worden voor mij. In iedergeval niet voor 32 uur. Misschien later een keer als ik maar een paar uur moet reizen want goedkoop is het wel. Toen als een idioot weer naar de internationale touristen afdeling geraced. En dit keer was het natuurlijk propvol. Mijn trein zou in minder dan 4 uur vertrekken en bij de gedachte dat je hier normaal al weken vantevoren moet boeken werd ik wel een beetje panisch. Ik wilde gewoon weg uit Delhi. Uiteindelijk na een half uur was ik aan de beurt en kon ik mn probleem uitleggen. Voordat ik het wist werd ik naar voren geschoven en per express geholpen omdat ze al bijna begonnen met de passagierslijst in te vullen. Chaos en gekheid. Uiteindelijk was het zo gepiept en was mijn sleeper class ticket geupgrade naar 2nd class. Ik helemaal blij. Toen kon ik eindelijk nog ff relaxen en wat eten bij Sam's Cafe met Vinny. Toen naar de trein. 2e klas, helemaal prima.  Stopcontact en alles. Aardig oud koppel en Vinny nam afscheid. Toen begon de drama weer. Ik had nummertje 31 en doordat ik Laat minute dat nummer kreeg voor 2e klas is er bij het maken van de passagierslijst iets mis gegaan.  Gelukkig stond het oude echtpaar aan mijn kant want de man van de vrouw met 31 was tegen me aan het schreeuwen in een onverklaarbare taal. Voordat ik het wist nam de oude man mn ticket uit mn handen en verdween. Toen kneep ik hem een heeel klein beetje. Totdat de man 10 minuten later terug kwam, me mij  ticket in de hande  duwde en zei: You got upgraded! 1st class. Whaddup!? Ik vond helemaal mooi. Mn hele zootje bij elkaar geraapt en daar ging ik dwars door de mensen massa in 2e klas met opgeheven hoofd richting first class. Overigens niet heel veel verschil. Alleen dat je een eigen cabine hebt met 4 bedden en dus ook 3 vreemde mannen die me met grote ogen aankeken toen ik binnen kwam lopen. 1 van de bovenste bedden was leeg dus die pikte ik meteen in met het idee er niet meer vanaf te komen. Helaas verkeerd gedacht. 1 helse rit van 33 uur! Auto, bus, boot, vliegtuig en nu ook de trein. Het maakt niet uit waarin ik zit ik word er ziek van. het bleek overigens iets meer dan alleen ziek zijn. Ik had er nog niet van gehoord maar ik heb hem te pakken.  Het fenomeen Delhi Belly. Ik ga niet in details treden maar na ruim een week pluk ik er nog de vruchten van. Ik kan ze niet meer tellen, de tripjes naar het toilet in de trein. Ik denk dat ik meer op het toilet heb gezeten dan dat ik van mn 1e klas rijtuig heb kunnen genieten.  Wat een drama. En dat 33 uur lang. Ik kon niks binnen houden. Alles wat ik at of drink kwam er zo goed als meteen weer uit. Reizen heeft dus ook zo zn mindere kanten. In Chennai gelukkig weer herenigd met mn grote vriend Ishan. Ik heb de afgelopen dagen voornamelijk uitgeziekt en geslapen. Maar we zijn ook nog op avontuur geweest. Eerst met de bus naar Mahabalipurram daar verschillende oude tempels bezocht en daarna naae Pondicherry. Een voormalig Franse kolonie. Wat keek ik daarnaar uit. Want dat betekent frans voedsel! Ik kan gerust zeggen dat ik even helemaal klaar ben met Indiaas eten na mn Delhi Belly avontuurtje. Dus ja in Pondicherry gewoon asociaal een heerlijke steak gegeten. Ja koe ja! En het was verdomme lekker.  Die mensen hier in India missen wat! Ik kan ook echt niet wachten totdat ik weer een kroket kan eten. Ja ik ben erg ik weet het! Pondicherry was verder top! En natuurlijk water gezien: Bay of Bengal, Indische oceaan enzo. Maar ik wacht met spanning op het water in Goa natuurlijk. En Ishan had een top hotel geregeld om te overnachten want de bus ritjes duren hier uuuuren dus we gaan nog niet naar huis! De volgende dag rustig wakker geworden in Pondicherry. heerlijk westers ontbijtje gehad, omeletje met toast en jam enzo. En toen naar onze laatste toeristische bestemming voor die dag: Auroville. Iets wat helemaal niks voor mij is zo blijkt.  Ik ben bepaald niet spiritueel en zodra ik hier binnen liep zag ik de stereotype toeristen met dreadlocks en lazy swavey attitude al om me heen vliegen. Auroville is een soort spirituele experimentele community met in het midde een soort goudkleurige golfbal maar dan zo groot als een gebouw de mensen daar  noemen het: Matrimandir. Of zoals ishan het zo mooi noemt: The thing.  Heel lullig voor de mensen daar maar het is en blijft een ding, een vreemd bouwwerk. Overigens wel heel imposant om gezien te hebben. Maar geen spirituele gedoe meer voor mij. Doe mij maar de natuur, dat is al spiritueel genoeg voor mij. Inmiddels nog steeds aan het bijkomen van mn Delhi belly avontuurtje. Heel blij dat ik Ishan heb als vriend.  En dankbaar dat ik in zijn appartementje mag verblijven.  Voelt overigens net alsof ik in een studentenhuis verblijf. Hij woont hier met 2 andere mensen en tja mensen die een idee hebben van een typisch studentenhuis kunnen een beeld maken van een heerlijk zootje, maar ik hou dr van! Thanks Ishan voor deze belevenis;) hoop dat google translate het een beetje fatsoenlijk vertaald.
Inmiddels heb ik mn zooi weer ingepakt want het is tijd voor een nieuw avontuurtje met Ishan. Nu in de trein naar Bangalore en van daar uit pakken we vroeg in de ochtend een vliegtuig naar Goa. Ik geef geen fuck om Kerstmis dus wil het doorbrengen op een plek waar zo weinig mogelijk kerst sfeer is. Dus wat is beter dan kerstmis op het strand. 32 graden en gaan! Met die temperaturen zie ik waarschijnlijk nergens een dikke vent in een rood pakje rondwandelen. De enige dikke baard die ik ga zien is mn eigen.
Dus ja voor iedereen back home in dat koude kikkerlandje veel plezier met de feestdagen ik vertoef ergens onder een palmboom de komende dagen.

1&al liefde

English version:

My last day in Delhi became quite chaotic. Something to do with karma I guess damnnnn! Had a nice long sleep on my last day and was slowly packing all my stuff again, after that I walked through the city a bit. My ticket to Chennai was all sorted out so nothing to be worried about. In the evening i met up with Vinny to chill for one last time and to eat at Sam's Cafe and after that i had to take the train to Chennai. At that moment due to Vinny taking a closer look at the ticket we discovered that they gave me the wrong train class. I asked for 2nd class and i got a sleeper class. Me and my stupid head where totally happy with sleeper class thinking thats 2nd class. I was totally wrong on that one! Vinny told me its the lowest of the lowest. Im adventurous but this was a bit to much for me, couldnt do 32 hours in that. On the station we checked how a sleeper class looks like and well yeah really dirty and full with people, like no space to move at all. It is lower then 3rd class. Like 3 beds on top of eachother instead of 2 and open windows with bars. And yeah a bit of fresh air in this temperature is nice but no this was not going to be it. atleast not this 32 hour train trip, maybe on another trip with not so many hours to go because it is still really cheap, especially if you are a backpacker its good. At that moment we had to run like crazy to get to the international tourist department. And ofcourse it was completely full this time. My train was supposed to leave in less then 4 hours and with the thought of the waitinglist for traintickets here started to panic a bit. I just wanted to leave Delhi. Eventually after like half an hour it was my turn to explain my problem. Before i knew it they took me to another desk where i was helped right away because they where almost ready to make the passengerlist. Chaos and crazyness thats what was up. In the end it was all fixed in no time and was my sleeper class ticket upgraded to a 2nd class ticket. I was really happy. Finally time to relax a little bit and get some food at Sam's cafe with Vinny. After that it was time to go to my 2nd class ride, all good. A place to charge my phone and everything. Really nice elderly couple was there to join me, so me and Vinny said goodbye. Just after Vinny left the chaos and drama started again. I had number 31 and because of the last minute change to that one something went wrong. And i didnt know what to do, luckily the old couple was at my side with this story, because the husband of the woman who also had number 31 started shouting at me in a language i didnt understand at all ofcourse. Before i knew it the old man took my ticket out of my hands and dissapeared somewhere in the hallway. I started to freak out a litlle bit at that moment. Untill the man came back after 10 minutes and told me: you got upgraded! 1st class. Whassup!? I liked it a lot. Got all my shit together and there i went straight through the crowded 2nd class train with my head up high all the way to 1st class. It was not that much of a difference. The only difference was that you had a closed little cabine with 4 beds that also meant 3 strange men that where looking at me with big eyes when i walked in. One of the top beds was empty so i quickly took that one with the idea of not leaving it the entire train journey. I thought wrong, it became a hell of a 33 hour train trip! Car, bus, boat, airplane and now also the train. It doesnt mattter where imin i always get sick o it. It turned out to be a bit more then that. I didnt hear of it before but i had it! The phenomenon called Delhy Belly, Im not going to give all the details but after more then a week of living the indian lifestyle it got me. I cant count them anymore, the trips to the toilet in the train. I think i have been more on the toilet then that i have been enjoying my 1st class cabine. What a drama and that for 33 hours long. I couldnt keep anything in, everything i drank or ate almost came out immediatly. Travelling also has is down sides i discovered with this. Luckily in Chennai i got reunited with my good friend Ishan. The last couple of days i mostly have been sleeping and tried to become less sick. But we still have been on a little adventure. First with the bus to Mahabalipurram, there we visited a lot of different temples and after that we went to Pondicherry, back in the days that was a French colomy. I was really looking forward to that one. Because that meant french food. I can honestly say that im a bit done with indian food at the moment with my delhi Belly adventure. So yeah in Pondicherry i got my self a delicious steak, sorry to all indian people for eating it. But it was so damn good. The people here in India are missing out on this one. I actually really cant wait to eat some kroket again when im home. Pondicherry overall was very nice. And ofcourse saw water. The bay of Bengal, indian ocean and stuff. But im more excited to see the water at Goa ofcourse. Ishan booked a really nice hotel to stay the night, because the bus rides take hours here so we aint going home yet. The next day we woke up really slowly, had a nice western breakfast, omelet with toast and jam and stuff. And then we where off to our last touristic attraction for the day: Auroville. Something thats totally not my thing I discovered. Im all but spiritual really and as soon as I walked in at this place I saw the stereotypical tourist with dreadlocks and lazy swavey attitude flying around me. Auroville is some sort of spiritual experimental community with in the middle a sort of gold coloured golfball, but then as big as a building, the people there call it: Matrimandir, or like Ishan calls it so nice: The thin. Really sorry to say for the people there, but it iis and always will be a thing, a strange piece of art. Still very interesting to have seen it. But no more spiritual nonsense for me. I prefer nature any day of the week that is spiritual enough for me.
At the moment im still recovering from my delhi belly adventure. Very happy to have Ishan as a friend. And gratefull that i can stay with at his hoe. It feels like im in a student appartment. He lives here with 2 more people and yeah people who know how a student house normally looks like know how messy it can look like, but i love it! Thanks Ishan for this experience.
At the moment i packed my stuff again because its time for a new adventure with Ishan. Now in the train to Bangalore and from there we are off to Goa by airplane in the early morning. I really dont give a fuck about christmas so i wanna go to a place where there is not so much christmas spirit. So what better then christmas on a beach with 32 degrees, lets go! With those temperatures i probably wont see a big guy in a red suit walking around. The only big beard im going to see is my own. So yeah for everybody back home in cold Netherlands have fun with the holidays! Im going to chill somewhere under a palmtree the next couple of days.

  • 24 December 2014 - 13:36

    Batse:

    en voor je dehly belly avontuur had je dus die medicatie meegenomen.....enjoy !!!!

  • 01 Januari 2015 - 14:34

    Opa:

    Geniet weer van je verslag. Ben weer benieuwd naar het volgende.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 19072

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: