just one more - Reisverslag uit Benares, India van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu just one more - Reisverslag uit Benares, India van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

just one more

Blijf op de hoogte en volg Noa

03 Februari 2015 | India, Benares

Het schrijven van een laatste blog is altijd een hele opgave. De zin is ver te zoeken. Vooral vanwege het feit dat het betekent dat mijn avontuur ten einde is. Maar goed let's do it!
Terug naar Rajasthan.
Rajasthan was geweldig! Na jaipur een ellendig lange maar ook mooie bus rit naar Jaisalmer. langzaam begon het landschap te veranderen. Minder gebouwen, krotten, tenten en andere ongein. Voordat ik het wist was ik in niemandsland. Nul beschaving te zien. Afgezien van een aantal hutjes in the middle of nowhere. Prachtig.  Woestijn ik kom er aan! Uiteindelijk toch weer in een stad terecht gekomen. Jaisalmer, deze plaats genaamd "The Golden City" ligt in het hart van de Thar woestijn.  In het noord westen van India. Naast Kerala keek ik erg uit naar Rajasthan en tot nu toe beviel het me goed. Maar hier in Jaisalmer zou een mooi avontuur plaats vinden.
Maar goed elk verhaal heeft zijn begin. Aangekomen in Jaisalmer moest ik op zoek naar mijn accomodatie. Toevallig had ik van mensen tips gekregen over een prima plek, was alleen wel gewaarschuwd dat er tientallen chauffeurs me op zouden wachten en me allemaal ergens anders heen willen brengen. Maar ik had geluk ik had direct de goede chauffeur die me naar Dylan's guesthouse zou brengen. Wat een plek. Alles in Jaisalmer is oud dus welke accomodatie je ook neemt het is allemaal niet perfect.  Maar dit was wel weer 1 van die plekken die ik me zal blijven herinneren. De eigenaar is een indiaase jonge gozer die van zo'n beetje alle talen de goede dingen kent. Zijn Nederlands was: "Hoe gaat het"en "heel goed". Wat een komiek, ik kreeg het idee dat hij 24/7 onder invloed was. En dat is goed mogelijk in Jaisalmer, maar daarover later meer.
Ik had een kamer voor 2personen geboekt want ik zou hier een reisgenoot treffen die ik had ontmoet in Udaipur.  Ik weet niet hoe maar ik ben helemaal vergeten hem te noemen. Wat een gozer! Een muzikant uit Engeland. In Udaipur speelde die de sterren van de hemel op zijn gitaar. In onze dorm room en op het dakterras bij een kampvuur. Bob Marley songs on repeat! Ik hou dr van! Deze man maakte mijn tijd in Udaipur en in Jaisalmer compleet. Was blij dat ik weer met hem kon chillen in Jaisalmer. Savonds de zoveelste westerse hap naar binnen gewerkt. Ik kan geen indiaas eten meer zien momenteel.  Ook wil mijn maag het niet hebben. Zodra ik ook maar iets indiaas probeer kan ik naar de wc sprinten. No kidding! Savonds in de Bangh shop beland, helemaal government approved. Ik hou van die  gekken hier. Ze plakken alles maar op hun shop. Van recommendations van lonely planet en tripadvisor tot de overheid. Je gelooft er geen zak van, maar blijkbaar werkt het want er zijn meer dan genoeg mensen die er in trappen. In de bangh shop sloeg ik de special lassi over. Gewoon weg om het feit dat ik het niet te zuipen vind. Daarvoor in de plaats werd de locale specialiteit ingeslagen: Bangh cookies. Daar ook een nieuwe vriend en reisgenoot ontmoet die binnen no time om was om met ons mee te gaan op Bangh cookie safari. Maar goed volgende dag was het eindelijk zover! Ik mocht op safari in de woestijn awyeaaaah.  Gekkenhuis. Moed zakte me wel een beetje in de schoenen toen ik van de groep die net terug kwam hoorde dat het had geregend. Maar vol goede moed met warme slaapzak en flinke voorraad water de jeep in. Hup die woestijn in met die wagen. Na een kleine 40 minuten zandhappen in de jeep zag ik een hele kudde kamelen. We waren met een groep van 12 man plus aardig wat bagage. Leuke extra info;) de meeste bagage was van een groep koreanen die mee gingen. Ze hadden serieus spullen mee om een heel tentenkamp te bouwen en daarnaast ook nog voedsel voor een heel weeshuis. Wat een grap! Noa op kamelen safari met 6 koreanen. Maar goed focus op de kamelen. Awesome!  Ik ben niet zo van het zitten op dieren, daarom heb ik de olifanten tocht in India al overgeslagen, maar ik wilde deze safari heel graag. En daar hoort een ritje op de kameel ook bij. Maar wees gerust er werd veel geaaid en gevoert en ik had licht gepakt dus zo min mogelijk druk op mijn kameel met een te moeilijke naam. Iets met een g, vandaar dat ik hem G noemde omdat het gewoon een echte G was. Prachtig beest en een pracht avontuur.  Samen met de koreanen natuurlijk. En niet te vergeten bangh cookies.  We kregen de wijze les om voorsl geen bangh cookies te voeren aan koreanen. Maarja dat moet je natuurlijk niet zeggen. Wat een lol. Overigens waren de cookies niet te vreten. Droge zooi. En op een hobbelende kameel ook niet bepaald een prettig gevoel. Maar ik ben een nieuwe space ervaring rijker. Ook een ervaring was het zitten op een kameel voor meer dan 2 uur. Helemaal stijf in de benen en een houten kont als gevolg. Maar ik was in de woestijn. Precies zoals in films. Gruwelijk! We verbleven met de kamelen rijders op hun spot. Het was een beetje armoedig en vies, maarja ik ben inmiddels niet anders gewend. En who gives a fuck ik ben in de woestijn. Rennen over die onaangetaste zandvlakte was een super gevoel en natuurlijk werden er de nodige koprollen , zand engelen en ren wedstrijden  gehouden met de koreanen. Wat een stel komieken. Nul engels dat maakte het alleen maar nog mooier. Na al dat geklier en geknoei werd er gekookt voor ons. Ik scheet em al in de broek bij het idee van indiaas eten en helemaal klaar gemaakt door deze wilde bende. Maar het was heerlijk eten. Helaas wel vegetarisch. Er waren wel 3 hele kippen maar die hadden die gekke koreanen natuurlijk geregeld. De rest van de avond rond het kampvuur gechillt en zoete aardappels naar binnen lopen werken. Wat had ik zin in marshmallows die avond. Kan misschien komen door de bangh cookies maar goed. Na een lange dag lag ik dan toch eindelijk daar, in de open lucht in de woestijn in mijn super warme slaapzak.  Terwijl iedereen lag te verkleumen onder 1 van de kamelen dekens.  Lag ik lekker warm me aan de sterren hemel te vergapen. Verder weinig geslapen wat je denkt misschien dat woestijn grond zacht is maar integendeel keihard. En daarnaast waren er de nodige wilde honden en kamelen die om ons heen snuffelden. En de sporadische wildplassers en poepers in onze groep. Prachtig gezicht om iemand de zand duinen in te zien lopen met een wc rolletje onder de arm. Is weer eens iets anders dan de camping walk of shame.
Ik ben overigens beel blij dat ik het bij 1 nacht gehouden heb. De volgende ochtend terug naar de bewoonde wereld. Deze keer koos ik er voor om de kameel met rust te laten en naast G te lopen samen met de kamelen rijders. Na 3 uur eindelijk weer in de stad en daar heb ik de beste douche everrr in India gehad. Eindelijk! In de tijd dat ik in india ben heb ik welgeteld 3 goede warme douches gehad. Wat een luxe hebben wij toch in Nederland. Kijk stiekem al uit naar een bad als ik thuis ben. Want de emmer met het kopje wat ze hier bad noemen sla ik vriendelijk af.
De rest van de dagen in Jaisalmer heel veel uitgerust en bijgekomen. Wat een aanslag op je lichaam is zo'n safari. Heel veel rond gewandeld in het fort in de stad en heel veel goed eten gehad. Vooral tibetaans. Kan niet wachten om daar eens heen te gaan voor het eten en meer. Inmiddels is het einde van India steeds meer inzicht. Mijn plan was om nog meer plaatsen in Rajasthan te ontdekken, maar er is gewoon weg niet genoeg tijd en ik hoorde dat de 26e januari indian Republic day was en dat er in Delhi een hele grote optocht zou plaats vinden die dag en dat President Barack Obama eregast zou zijn. Dus ja op naar Delhi! Terug naar waar het allemaal begon!
Na wat gedoe met trein tickets,  zoals gewoonlijk,  eindelijk weer in Delhi beland. En tijd om minn couchsurfing buddy Funny Vinny weer eens te zien. Samen met hem en nog een paar mensen een dag voor de parade op avontuur gegaan naar tickets. Want waar het bij ons een openbaar geheel is is het hier 1 chaos zoals alles in India en proberen ze dat met tickets in goede banen te lijden. Kortom gekkenhuis. Overal heen scheuren met de rickshaw, ellenlange rijen en overal begonnen de tickets op te raken.  En toen uit het niks kwam Vinny aanzetten met officiele uitnodigingen voor leger personeel. Had die man zich even naar binne gebluft als chauffeur van die en die generaal blabla, prachtig hoe makkelijk dingen hier gaan. Volgende ochtend stonden we alsnog in een rij van hier tot tokyo want er waren meer mensen met leger tickets. En nette rijen doen ze niet aan. Ik werd alle kanten opgetrokken en geduwd. Maar uiteindelijk zaten we dan toch op de tribune klaar voor de parade. Heel jammer dat camera's en telefoons niet toegestaan waren want het was een prachtige spektakel. Prachtige praalwagens van elke regio in India 1 met daarop de kenmerkende thema's.  En een hele lading militair machtsvertoon met wapens tanks en wagens waar ik niks mee heb, maar de uniforms daarentegen en de klasse waarmee ze hier marcheren daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. En last but not least was daar Barack Obama die naar ons zwaaide van nog geen 4 meter afstand vanuit zijn Beast Cadillac. Heb niet zoveel met die man, maar het idee dat ik de president van Amerika voor me langs heb zien komen is toch wel een gedenkwaardig momentje. Afsluitend was er luchtshow en een gekke motor show met op verschillende motoren wel 5 tot 30 man op elkaar geplakt.  Gekke acrobatische trucs. Toch tof dat ik in iedergeval 1 feestdag heb mee gemaakt in India. Maar door deze feestdag was er voor mij nog maar net genoeg tijd om nog 1 plaats in india te bezoeken. Ik wilde graag Varanasi en Amritsar bezoeken, maar uiteindelijk werd het Varanasi. Deze plek stond al op mijn lijstje sinds ik hier aan kwam. Het enige probleem, zoals gewoonlijk,  was de trein. Natuurlijk alles volgeboekt. Gelukkig was daar een oude bekende die me te hulp schoot. Toen ik aankwam in Delhi was 1 van de dorm genoten een jongeman genaamd Dave. Oorspronkelijk uit India maar nu woonachtig in Oman. Geluk bij een ongeluk is dat hij hier al meer dan een maand vastzit vanwege een verlopen paspoort. Gelukkig dus dat hij met me mee wilde naar Varanasi. 1 ding. Hij doet niet aan treinen maar alleen aan bussen en dan maakt het  niet uit wat voor bus. Helaas geen sleeper bus dit keer het werd zitten. Uiteindelijk dus 9 uur in een soort van luxe bus gezeten waarna we toen nog eens 10 uur in een local bus hebben gezeten.  Nooooooit maar dan ook nooooooit weer. Mijn lichaam heeft inmiddels heel wat moeten doorstaan in India en ik geniet er nog steeds van op een gekke manier. Het zijn allemaal nieuwe ervaringen die je mee gemaakt moet hebben in veelzijdig India. Maar uiteinde was daar dan Varanasi ook wel Benares genoemd.  De spirituele stad aan de heilige Ganges rivier. De plek van Buddha en een verscheidenheid aan monniken en gekke rituelen. Waarvan het verbrandings ritueel ee meeste indruk maakte. Lichamen ingewikkeld als mummie die letterlijk en figuurlijk op de brandstapel worden gelegd. Nog geen 3 meter van me vandaan. En na de verbranding smeren mensen zich in met de as en worden de overblijfselen door de kannibalistische groep monniken mee genomen en word de rest samen gevoegd met de Ganges. De oh zo heilige rivier. Waar mensen zich in wassen en plassen en kleren wassen. Omringd door huis tuin en keuken afval zo ver het oog reikt. Deze wereld is een ver van mijn bed show.  Maar ik sta er middenin. Alsof ik met het verkeerde been uit bed ben gestapt. Een gekke onwerkelijke droom. Maar aan de andere kant ook weer prachtig vanuit een boot die langzaam over de Ganges  vaart. Kijkend  naar de blije gezichten van mens en kind.  Ze weten niet beter. Dat maakt deze plek meteen weer Indiaas magisch. Heerlijk om daar een aantal dagen te kunne rond dwalen. De 1 na de andere monnik die je om ver loopt verzonken in zijn eigen wereld. En natuurlijk had ik Dave bij me die heel veel verhalen kent. De meesten gingen oor in en oor uit maar toch mooi die momenten. Ik heb genoten van Varanasi. Ik had nog niet zo'n plek als deze in India gezien. Daarnaast was ik ook in Varanasi met Mike.  Een couchsurfer uit Engeland waarmee Vinny me in contact bracht. Hij blijft hier 4 maand en is net aangekomen deze week dus prachtig om samen met hem en Dave rond te dwalen hij was net zo verwonderd over alles en dat terwijl ik hier al 2 maand ben. Maar goede kerel, ik noem hem m'n Beard brother want we hebben alle 2 een aardig goede ginger baard. Inmiddels ben ik na een lange trein reis weer in Delhi aangekomen. Geen bus meer voor mij en na 1e, 2e, 3e nu 4e klas trein was dit nu ook mijn laatste trein. Mijn laatste dagen zijn aangebroken. Ik ga nog even rustig genieten van het gezelschap om me heen en van het weer. Voordat ik terug moet naar het koude kikkerlandje. India het was me een waar genoegen. Ik wou zeggen dat je magisch en prachtig was en nog meer positieve dingen maar zoals vanmiddag maar weer eens bleek heeft het zn slechte kanten.  Wederom werd er een poging gedaan me te beroven.  Tijdens het oversteken op een typische chaotische drukke straat werd ik omringd door een groep vrouwen en ik voelde dat er iets niet in orde was. Voordat ik het wist was mn tas opengeritst, maar gelukkig zag ik het net op tijd en was er niks waardevols gestolen(portemonnee zat ik hetzelfde vak)  wat volgde was India op zn best. Met een horde indiaase mannen die het gezien hadden bestormden we een bus waar de dames in vluchten. Voordat ik het wist stond er een politie man naast me met 1 dikke AK 47. Zelfs ik werd toen een beetje bang, gelukkig stond hij aan mijn kant. Uiteindelijk liep het voor mijn gevoel totaal uit de hand en werden de vrouwen belaagd door alle mannen. Toen heb ik gezegd het te laten voor wat het was. Wilde geen gekheid meer op mijn laatste dag. Dus ja ik moet toegeven dat mensen die alleen maar positief zijn over india naar mijn mening niet weten waar ze over praten. India is India. India is een wereld op deze wereld. Een land als deze vind je nergens. Ik heb zoveel indrukken gekregen die ik nooit meer zal vergeten. Zoveel mensen. Zoveel plekken. Zoveel dingen. Marja zowel negatief als positief.  Het positieve gevoel overheerst het negatieve. En ik kom zeker ooit terug om meer, veel meer van India te ontdekken. En natuurlijk vrienden weer te zien. Maar ik ben blij om weer even terug te vluchten naar de Westerse wereld. Ook al weet ik dat ik dit zeker weten ga missen. Om een lang verhaal kort te maken. Ik raad dit zeker niet aan iedereen aan, je moet geschikt zijn en open staan voor India en zijn verschillende kanten als je wil genieten en vooral overleven in deze unieke wereld. Maar deze reis was een super ervaring voor mij. Ik moet wel zeggen dat het alleen reizen me begint te vervelen. Ik ontmoet veel mensen, maar de meeste van die mensen zijn met meer. Ze delen alles. Dat wil ik op mijn volgende avontuur ook ondervinden. De foto's en verhalen die ik heb zijn leuk. Maar het zien met eigen ogen is waar het om gaat.  En je samen vergapen aan de schoonheid van de reis. Dus als er iemand in is voor een avontuur?  Ergens eind dit jaar misschien? let me know! Voor nu is dit het einde van dit avontuur.... it's a wrap! I'm coming home.


English version:

Writting a last blog is always a bit of a challenge. Cant find any motivaton. Mainly because it means this adventure is almost over. But lets do it!
Back to Rajasthan. It was amazing! After Jaipur a annoying long but nice bus ride to Jaisalmer. Slowly the landscape changed. Less buildings, slums, tents and other stuff. Before i knew it I was in the middle of nowhere. Zero civilization. Just a couple little huts in the middle of nowhere, beautifu. Desert here I come! Still ended up in a town. Jaisalmer also known as “The Golden City” it is in the middle of the Thar desert, in the north west of India. Next to Kerala I also was looking forward to seeing Rajasthan and untill now it was very good. But here in Jaisalmer another nice adventure would take place. But every story has a beginning. After arriving at Jaisalmer I had to look for my accomodation. Luckily i got some tips about where to stay. They did warn me of a big crowd of drivers that would try to get you to their place as soon as you get out. But I saw my ride straight away, he would bring me to Dylan's guesthouse. What a place, everything in Jaisalmer is quite old, but what do you expect in a desert town. This place was one to remember. The owner was a young guy from india who could speak little bits of different languages. He could say things like 'how are you' and 'really good' in Dutch, what a comedian he was he looked like he was on drugs 24/7. and that is good possible in Jaisalmer but more about that later. I booked a 2persoon room because I was going to meet with another traveller I met in Udaipur. I dont know how I could forget to tell about this one. What a guy! A briljant musician from England. In Udaipur he played awesome songs on his guitar in our dorm room and at the rooftop terrace with a nice campfire. Bob Marley songs on repeat! Im lovin it!. This guy made my time in Udaipur and Jaisalmer complet. I cant go without a bit of music everyday. So I was happy that I could chill with him in Jaisalmer. In the evening I went to look for another western meal. I cant deal with Indian food anymore, my stomach just rejects it. As soon as I eat any indian food I have to run to the toilet, no kidding! After food we ended up in a so called Bangh shop, totally government approved. I love this crazy world. They put everything on their shop window. From recoommendations of Lonely Planet and Tripadvisor up to government approved bullshit. I dont believe any of it. But clearly it works because there are more then enough people who buy into it. Inside the Bangh shop I said no to the special lassi. Just because I dont like the taste. But instead of this we bought some bangh cookies. There I met a new friend and travel buddy who quickly joined us on our Bangh cookie safari. The next day the time had finally come! I was going on a safari in the desert awyeaaaah. I was a bit discouraged when I saw the previous group come back after a rainy night. But with my sleeping bag and water supply I was ready for this adventure. After 40 minutes in the jeep we saw a big group of camels. We where with a group of 12 people plus loads of bags. Fun fact was that most of the luggage was of a group of koreans who joined us. They really had stuff with them to build a whole base camp with tents and everything and food for days, What a joke! Noa on a camel safari with 6 koreans. But back to the camels, awesome! I dont really like riding animals thats why I skipped the elephant ride already in India, but I really wanted to go on this safari. And a ride on a camel is part of it. But dont worry I treated him good and didnt take a lot of stuff with me like those koreans. My camel had quite a difficult name something with a G thats why I called him G because it was a real G. beautiful animal and a cool adventure. Together with the koreans and not to forget the Bangh cookies. We got told to never feed koreans with Bangh cookies but yeah they shouldnt say that to me because thats the first thing I did ofcourse, that was so funny! Have to say that the cookies taste shit and where very dry and on a sitting on a bouncy camel didnt make the feeling any better. But I got a whole new space experience. Another experience was sitting on a camel for more then 2 hours. Really uncomfortable.
But atleast I finally arrived in the desert, it was exactly as seen in the movies. Awesome! We where staying with the camel drivers in their camp. It was a bit dirty but im used to it by now. And who gives a fuck! Im in the desert. Running over the sand dunes was an amazing feeling and ofcourse we rolled down the dunes. After all the fun they cooked for us. I was a bit scared of the idea of eating indian cuisine especially with this wild bunch, but it was actually really good. Too bad it was vegetarian, i wouldve loved some meat on the fire. And ofcourse the koreans brought their own chicken with them, and then I mean three whole chickens all for them selfs. The rest of the night we chilled around the campfire and ate sweet potatoes for desert. I was really craving for some sweet marshmallows that night. Maybe that was also because of the bangh cookies. After a long day I finally layed down in the open air in the Thar desert in my super cozy warm sleeping bag watching the stars while the rest was feeling cold laying under 1 of the camel blankets. I didnt sleep a lot in the end because you would think the desert sand is nice and soft but its not and there was a lot of noice from the wild dogs sniffing around us and other people sleep walking or people going for a number 1 or 2. really funny to see someone walking into the dunes with a roll of toiletpaper under their arm, thats a different type of the camping walk of shame. I do have to say that im happy that I just did one night in the desert. So the next day it was time to go back to the world of the living again. This time i choose not to sit on the camel and to walk next to my friend G together with the other camel drivers. After 3 hours we where finally back into town and there I had the best shower everrrr in India. In the time I have been in India I think I had like 3 good hot showers. We are so lucky in the Netherlands to have such good showers. Secretly im looking forward to a nice hot bath back home. Because the bucket with the cup what they call a bath here is not my kind of thing. The rest of my days in Jaisalmer I had a lot of rest and chill time. A safari like that is an attack on you body. I walked around a lot in the centre of the fort and had a lot of good food. Mainly at a place where they served foof from Tibet. I cant wait to go there one day for the good and more. My time here in India is slowly coming to an end. My plan was to see some more places in Rajasthan but there is just not enough time for me. And I heard that it is going to be Indian Republic day on the 26th and that there will be a big parade in Delhi that day and that president Barack Obama would be there. So yeah time to go to Delhi. Back to where it all started! Took some time to get a train ticket, again, but I was finally back. So time to see my couchsurfing buddy Funny Vinny. Together with him and a couple of other people we went on a hunt for tickets for the parade the next day. Because im used that something like a parade is an open public thing without the need of getting tickets and here they need too especially in a city like tbis with millions of people. But getting those tickets is even more chaotic. We went everywhere with the rickshaw, really long lines of people waiting and everywhere the tickets started to run out. And then out of nowhere my friend Vinny got his hand on some army personel tickets. He talked himself in to that one. Beautiful how easy some stuff goes around here. The next day we where still standing in a line from here to Tokyo because there where more people with the same kind of tickets we had. And they dont do proper straight lines, I got pushed and pulled everywhere. But in the end we could finally sit down and enjoy the parade. Too bad we werent allowed to have camera/s or phones with us because it was one big awesome show. Amazing rides, each one of the vehicles was made up with specific stuff from every region in India.
And a whole bunch of military vehicles too show of strength with their weapons tanks and other stuff I dont really care about. But all the different military uniforms from all the regions looked really classy and how they all marched together they an learn something from that in the Netherlands. And last but not least there was Barack Obama who waved at us from out of his beast cadillac less then 4 meters away. Im not a fan or anything but the idea that I have seen the president of the united states of America up close is still a cool thing. To close the parade there was a big air show and a weird motor stunt show with different motorcycles with up to 30 people on 1 motorcycle, proper acrobatic tricks. Good that I atleast experienced one Indian holiday festivity but because of this little party I only had time for 1 more place to visit in India. I really wanted to go to Varanasi and Amritsar, but it was going to be just Varanasi. This place was already on my list since I got here. The only problem once again was the train, ofcourse everything was fully booked. Luckily there was a familiar face that was able to help. When I arrived in Delhi was 1 of the people in my dorm a guy called Dave. Originally from India, but now living in Oman. Unlucky for him but lucky for me that he got stuck in India because of an expired passport. Lucky me that he wanted to join me on my trip to Varanasi. There is just one thing he doesnt do trains, just the bus and then it doesnt matter what kind of bus. There was no sleeper bus so we had to sit for 9 hours in a sort of luxury bus and after that we had to sit 10 more hours in a local bus. Neverrrrr everrr a local bus again. My body had to go through a lot with all the different types of public transport in India and strangely im still enjoying it somehow. Each and every one of them is a new experience you have to experience when you are in versatile India. But eventually we got to Varanasi also called Benares. The spiritual city with the holy Ganges River. The place of Buddha and a diversity of monks and other strange rituals. The burning ritual was the one that made the biggest impression. Bodies looking like a mummy who got burned on a pile of wood. Not even 3 meters away from me. And after the ritual people started to rub themselfs in with the ashes and according to what I heard a cannibalistic group takes the remains and the rest goes in the the Ganges. The oh so holy river. Where people wash themselfs but I also saw people pee in there and then a few meters further they where washing clothing, surrounded by al sorts of rubbish floating in there. Tbis world is so so far away from whats normal to me. But im standing right here in the middle of it. It almost feels like i got out of bed with the wrong foot, a weird unreal dream. But on the other hand it is also an amazing place the moment you sit in a boat that slowly floats over the Ganges, looking at all the happy faces of all the people and kids. They dont know any better. Thats what makes this place some kind of magic india place. It felt good to walk around there for a couple of days. One after the other monk passes you totally minding his own spiritual business inside his own little world. And ofcourse I had Dave with me who also knew a lot of stories. A lot of them went in and out my ears, but the moments we shared where really amazing. I enjoyed Varanasi. I didnt see a place like this yet in India. I also was in Varanasi with Mike, A couchsurer from England who I met through Vinny. He is staying here in India for4 months and just arrived so its really nice to walk around Varanasi with him and Dace. He was as mind blown about everything as I was. Even though I have been in India for 2 months already. But a really good guy, he is my beard brother because we both have a pretty big ginger beard. At the moment I am back in Delhi again after another long train trip. No more bus for me and after 1st, 2nd and 3rd now my last train was going to be a 4th class train. My last days in India arrived. Im going to enjoy the weather and the people around me here. Before I have to go back to the cold back home. India it was a pleasure. I wanted to say that everything was magical and beautiful and some more positive things but this afternoon it showed that there is also a bad side. There was another attempt to rob me. While crossing the street on a typical busy chaotic croossing I was surrounded by a group of woman and I felt that something wasnt right. Before I knew it my bag was half open but luckily I noticed it just on time and nothing worth stealing was stolen, because my wallet and everything was also in there. But what followed was India on its craziest behaviour.
A group of men who saw it happening to me came with me on the bus where the women ran into as soon as they saw that they got caught and before I knew itthere was a police man with a AK47 even I got a little bit scared. Luckily he stood on my side. But in the end it went completely out of control and the women where almost attacked by the group of men,and it didnt feel good to me at all. So I told them to leave it for what it was. They didnt take anything worth stealing out of my bag. I did not want my last day in India to end in crazyness like this. So yeah I have to say that there is a lot of positive things to say about India but also negative. But yeah it is like that in almost every country. To me India is a world inside this world. You wont find a country like this anywhere else on this world. I got so many impressions of this country that I will never forget, so many people, so many places, so many things. But yeah positive and negative. The positive feeling predominates the negative. And I will come back one day to discover more a lote more of India. And ofcourse to see my friends again. But im happy to escape back to the western world again for a bit. Even though I know im going to muss this. To make a long story short: I really wouldnt advice this to everybody, you have to be suited and open minded about India and his different characters if you wanna enjoy and survive in this unique world. But this journey was a super experience for me. I have to say that travelling on my own is loosing his charm. I meet so many people, but the most of those people are not alone. They share their journey. I really would love to also experience that on my next adventure. The pictures and stories I have are great. But seeing it with your own eyes is what its all about. And to be amazed together about the beauty of the journey. So if there is anybody who is up for a new adventure? Somewhere in the near future? Let me know! For now this is the end of this adventure.... It's a wrap! I'm coming home.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1475
Totaal aantal bezoekers 19068

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: