sightseeing time! - Reisverslag uit Cavallino-Treporti, Italië van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu sightseeing time! - Reisverslag uit Cavallino-Treporti, Italië van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

sightseeing time!

Blijf op de hoogte en volg Noa

18 Augustus 2014 | Italië, Cavallino-Treporti

Tijd vliegt als je het naar je zin hebt! nog 4 weken te gaan. 15 september komt al aardig in de buurt en dan is het gedaan met de (poets)pret! Tijd om m'n koffers te pakken en samen met dat blauwe monster er vandoor te scheuren. Had niet gedacht dat de tijd zo snel zou gaan. Maar gelukkig hebben we nog 4 weken te gaan vol plannen en avontuurtjes.
En natuurlijk heb ik de afgelopen weken ook niet stil gezeten.
Naast het werk besef ik me maar al te goed dat ik ook vooral moet genieten van m'n vrije tijd en dat heb ik vooral de laatste paar weken goed vol gepland. Inmiddels kan ik geen Venetië meer zien, hetzelfde geldt voor het strand. Maar gelukkig bied deze omgeving meer moois. Ik ben verliefd geworden op de eilanden rondom Venetië. Ik zou bijna zeggen vergeet Venetië. Ga naar Burano aka Mini Venetië. Kleurrijker, gezelliger en vooral heel wat minder toeristen. Heb er heerlijk rond gestruind en m'n ogen uitgekeken. Daarna een bezoek aan Murano. Daar vliegen de glasblaas kunsten je om de oren. De meest prachtige kunst met de meest gruwelijke kleuren die je ooit hebt gezien. all over Murano had je particuliere kunstenaars met hun eigen gallerie waar je gewoon naar binnen kon stappen en kon checken hoe ze hun glazen sieraden en alles maken. Sowieso moet ik nog ff terug om wat Murano glass in te slaan als souvenir voor een aantal mensen. Ook heb ik na een tip een bezoekje gebracht aan San Michele. Ook wel bekend als Cemetery Island. De naam zegt het al. Het hele eiland is 1 grote begraafplaats. Voor een groot deel gevuld met militaire begraafplaatsen uit de 1e wereld oorlog. Heel indrukwekkend en natuurlijk met heel veel prachtige architectuur. Al met al was dat een prachtige dag. Verder wat betreft sightseeing ben ik vorige week met Sam op de motor naar Caorle geweest. Een pittoresk klein kust stadje. Wederom heerlijk rondgestruind en de zoveelste pizza gegeten. Maar moet zeggen dat alles hier nu wel op elkaar begint te lijken.
De dag na Caorle werd het echt tijd voor een goed uitstapje. Sinds ik hier ben zie ik zo'n beetje elke dag de bergtoppen in de verte schitteren. En sinds ik die bergtoppen voor het eerst zag had ik de missie om ze op te gaan zoeken. En jaaaa afgelopen week dat avontuur maar eens aan gegaan. Samen met m'n collega Pete in alle vroegte richting de bergen vertrokken. De rit was al een avontuur opzich want Pete had nog nooit achterop een motor gezeten. Dus de eikel dat ik ben natuurlijk wel beetje met die motor spelen. Die Pete heeft me toch een lol gehad.
Maar goed! De bergen, oftewel de Dolomieten waren awesome! Na een rit van anderhalf uur waarbij de bergtoppen steeds dichterbij kwamen en meer vorm begonnen te krijgen begon het bij mij toch aardig te kriebelen. Ik ben echt een natuurmens, dat stomme strand kan me gestolen worden. Het laatste half uur van onze rit heerlijk door allemaal bergdalletjes rond gescheurd. Prachtig asfalt voor m'n motor. 1& al genieten. Na 2 en half uur rijden kwamen we aan in Feltre rond een uur of 10 in de ochtend. Heerlijk onze ogen uitgekeken en vooral rondjes lopen draaien in het dorp om alle bergen in ons op te nemen. Verder was er in Feltre weinig te zien dus toen maar verder de Dolomieten ingescheurd. Uiteindelijk in Belluno beland en daar de toerist uitgehangen. En daarna wilde ik toch stiekem wel dichterbij de bergen komen. Dus met dat blauwe rammelbakje gewoon zover mogelijk de berg op te rijden totdat de weg toch echt te slecht was om op te rijden. Maar wat was dat een heerlijk ritje! In tijden niet zo'n lekker dagje gehad. Moet wel zeggen dat de terug weg wel iiiiets minder was. Van de 3 uur hebben we ongeveer 2 uur door een dikke regenstorm gereden. Ik probeerde er nog via de bergen om heen te rijden maar uiteindelijk waren we toch de lul! Die stomme berg stond net even in de weg dus moesten we wel door het verregende dal heen scheuren.
Na het bezoekje aan de Dolomieten kwam het besef dat ik echt nog te veel wil zien hier. Dus de komende weken staan er nog heel wat tripjes op de planning. Naast een laatste bezoekje aan Burano, Murano en Venetië wil ik onder andere nog naar Padova, Treviso, Trieste en als het lukt wil ik nog een klein uitstapje maken naar Kroatië en Slovenië. Aangezien dat zo goed als om de hoek ligt voor mij en m'n motor. Owja en ik wil Sam nog verrassen met een tripje naar Verona. Dussss ja er valt nog genoeg te doen ik de laatste paar weken.
Owjaaaa en 1 van de chillste dingen die ik afgelopen weken heb gedaan was een bezoekje aan Aqualandia. Dat is me toch 1 gruwelijk waterpretpark! Aangezien ik geen gebruik kan maken van het strand.
Of het zwembad op de camping heb ik me daar helemaal uitgeleefd in het water! En op alle gekke glijbanen die ze daar hebben. Lekkere waterrat die ik ben! Ik heb zo'n gevoel dat ik daar ook nog wel een keer heen ga voor het einde van dit seizoen.
Dus ja zoals Lars dat zo mooi zegt: Noa is weer aan het genieten.

Het werk begin ik niet eens meer over. Dat is nog steeds hetzelfde. Poetswerk is nog steeds aan aan in de ochtend en in de middag geniet ik met volle teugen van de tijd dat ik op receptie met gasten mag babbelen.
Ik heb inmiddels ook mijn training afgerond en m'n review gehad met allemaal A+. Dus ik doe mijn ding helemaal lekker! en kan over 4 weken terug kijken op een awesome eerste seizoen! Ik kijk stiekem al uit naar het volgende seizoen. En voor al m'n vriendjes, vriendinnetjes en familie: Miss you! and see you soon! Oooh en hou jullie agenda vrij begin oktober. Ik deeeenk... het weekend van 11/12 oktober... ik voel een verlaat verjaardagsfeestje/welkom thuis feestje aan komen;)

Oh ja en wie nu denkt: huh oktober pas? Jaaaa! Vanaf 15 september ga ik namelijk eerst nog 2/3 weken rond touren door Italië en Frankrijk met de motor voordat ik naar huis rij. Livin the good life jeweetzelluf!

Voor nu zeg ik

ciaooo en 1&al liefde!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Cavallino-Treporti

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 19085

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: