De leven - Reisverslag uit Venetië, Italië van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu De leven - Reisverslag uit Venetië, Italië van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

De leven

Blijf op de hoogte en volg Noa

30 April 2014 | Italië, Venetië

Okaaay dan! Tijd om weer een blog het wereldwijde web in te slingeren.
Meteen een teken van leven aangezien ik, afgezien van Facebook en Instagram, niet veel van me laat horen via whatsapp of iets dergelijks. Nog steeds geen fatsoenlijke Wi-Fi op de camping en dat gaat ook niet komen, maar inmiddels wel van verschillende restaurants en barretjes hier in de buurt de Wi-Fi passwords dus af en toe drop ik wel ergens iets online als ik weer prins heerlijk aan het lunchen ben in Villa Gentile of drankjes aan het doen ben in Terraza Beach Bar. Life is still good!
Zelfs in een tent. Want ja inmiddels heb ik mijn mobile home op camping Ca'savio ingeruild voor een tent op camping Portobello aan de overkant van de straat. Ik had altijd een hekel aan kamperen.
Maar een tent met compleet ingericht keukentje inclusief gevulde koelkast changes kramperen into Glamping lifestyle. Owja en lucky me! Op de dag dat we gingen verkassen werd er een nieuw 2persoons matras gedropt in míjn oude mobile home dus mocht ik de oude meenemen naar de tent. Dus momenteel typ ik dit verhaaltje op mijn “Bouncy castle”. Twee 2persoons matrassen op elkaar hierow. Iets met prinses op de erwt maar dan zonder erwt en min de es. Maar goed, tent life is going good.
Verder werk ik nu 6 dagen per week en heb ik elke week 1 random dag vrij en af en toe een half dagje als het rustig is. EN JAAAAAAA eindelijk zijn er gasten aaaaaanwezig op de voormalige ghost camping. 26 april was opening day for Camping Ca'savio. In de ochtend kreeg ik eindelijk een nieuwe taak: Prepping, oftewel de mobile homes die de montage cleaning hadden gehad klaar maken voor de gasten. Dacht ik klaar te zijn met de grondige schoonmaak... mocht ik de buitenkant van de mobile home schoonmaken. Ik heb momenteel een intense haat aan die witte plastic tuinmeubels in alle soorten en maten. Wit is zo besmettelijk vies. Maar goed het eind resultaat mag er wezen! Inclusief prachtig groene Eurocamp parasol. De camping ziet er ineens een stuk vrolijker uit met al die gevulde Eurocamp Mobile homes. Op de openingsdag waren er tussen de 60 en 70 arrivals op de planning. Dat is veeeel! Om een beeld te scheppen, de rest van de week waren er elke dag gemiddeld 15 arrivals. Owja en 3 keer raden wie er meteen in de avond de eerste nigh shift mocht draaien. Gelukkig had ik de eer om dat samen met Joelle te doen. Was ook wel nodig want overdag waren er zo'n 30 families gearriveerd dus de overige 50 procent mochten wij voor onze rekening nemen. Om 6 uur stonden we op receptie. Weer een nieuwe taak die ik van de lijst kon schrappen. Nadat ik de eerste familie had verwelkomt, ingecheckt en met m'n courier bike naar hun mobile home had begeleid was ik verkocht! Ik hou van deze job! Wat een kick! Het enige vervelende was dat de meeste arrivals Pools waren en ik kan geen Pools en de meeste families konden niet veel Engels. Handen en voeten gebarentaal werk dus. Maar een glimlach doet het meeste werk. Tot 8 uur hadden Joelle en ik nog hulp van de andere receptie medewerkers. Daarna waren we tot de volgende ochtend 9 uur op ons zelf aangewezen. En jaaaaa toen begon de chaos want natuurlijk is het de hele dag rustig op de receptie en als ik er sta komen er ineens meerdere arrivals tegelijk aan zetten. Gekkenhuis! Maar wel een heerlijk gekkenhuis. Uiteindelijk tot 11 uur in de avond in de weer geweest met gasten inchecken en naar de correcte mobile home brengen. En owja we hebben dus iets van 154 mobile homes verspreid over de camping en de camping is GROOT. Dus ik ben zeker wel een aantal keer verdwaald met m'n fietsje terwijl de gasten rustig achter me aan bleven rijden, niet wetende dat ik geen idee had waar ik was.
Om 11 uur konden we de receptie sluiten en mochten we een mobile home op het camping terrein gebruiken om te chillen/slapen, dit omdat de night shift tent on site nog niet klaar is(ik was blijjj)
Maar slapen is er weinig van gekomen. De aanwezige gasten en nog komende arrivals konden ons bereiken op de Receptie telefoon die ik bij me droeg. Ik kan je vertellen dat ik geen slaap heb gezien die nacht. Zo druk! Op een gegeven moment liep ik met een koekenpan vol bestek en andere zooi over de camping terrein en het andere moment met gloeilampen. Alle kleine klusjes moesten gedaan worden. En om 5 uur in de ochtend kwam de laaste arrival aanzetten dus ja dat was me het nachtje wel. Gelukkig was ik niet alleen, dat maakte het een stuk aangenamer en relaxter. Maar vanaf nu moet iedereen de night shift alleen draaien. Dus over 2 weken ben ik weer aan de beurt.
Owja en damnnnn over de 26e gesproken! Ik baal dat ik Kingsday heb gemist! Zo raar. Al jaren vier ik het met m'n broertje en de rest van m'n Amsterdam Family. Ik had wel even een kleine breakdown die dag. Had er zo graag bij willen zijn. Feesten met die gekke bende mis ik wel.
Maar het leven gaat hier gewoon door. Inmiddels heb ik al heel wat prepping taken gedaan deze week. En ook heb ik míjn eerste customer visits er op zitten. Dat bracht nog meer kapotte lampen en andere problemen met zich mee, maar over het algemeen alleen maar blije gezichten van vakantiegangers. Heerlijk gevoel. Met de Customer visits heb ik inmiddels alles wel gedaan wat hier gedaan kan worden. En dat betekent dat ik een besluit heb genomen. Officieel liep mijn contract tot 15 juli maar heb gisteren een gesprek gehad met de area manager en ik blijf dus nog wat langer hier rond hangen want mijn contract word verlengd. Jullie gaan me pas weer ergens in oktober terug zien in Nederland. Dus mis me niet te veel.
Owja en in mijn vorige blog had ik volgens mij iets vertelt over een alcoholisch avondje in de Beach Bar? Ik heb toen niet vertelt over de day after. Ik werd de volgende ochtend namelijk wakker naast een vrouwelijke collega. Wel gewoon nog met kleren en alles aan, maar schijnbaar ben ik dus niet alleen naar huis gegaan die avond. Inmiddels hebben de meeste van jullie mijn “relatie status” op Facebook wel gezien. Die vrouwelijke collega was Selma. Dus ja van het 1 komt het andere. Ik had haar gezegd dat ik die Facebook relatie onzin echt haat en daarom vond zij het natuurlijk grappig om dat gewoon online te gooien op Facebook. Maar inmiddels heb ik toch helemaal echt wel een vriendinnetje. Ik vermaak me hier dus helemaal prima. Overigens heet ze officieel Selma maar noemt ze zich Sam, dus als ik voortaan over Sam praat snappen jullie hem wel;)
Vandaag hadden Sam en ik samen een vrije dag en daar hebben we vol op gebruik van gemaakt. Eerst een super awesome chocolate pancake with strawberry breakfast op bed gehad van Sam en daarna een heerlijk dagje in Venetië gehad. Voor Sam de eerste keer dus ik mocht weer de tour guide uithangen. Happy me! Zoals gewoonlijk weer verdwaald, maar heel veel toffe nieuwe winkeltjes ontdekt en heel veel pizza, lasagna en ander lekkers gegeten. En aangezien het vandaag mijn eerste Payday was heb ik mezelf getrakteerd op een verjaardagscadeau. Tijdens m'n weekendje Verona 2 weken geleden ook al wat gekocht dus nu moet ik mezelf bedwingen om m'n eigen cadeaus niet uit te pakken(Jaaaaa ik weet het ik spoor niet helemaal).
Verder weinig gekke dingen gebeurt. Komende paar dagen weer gewoon werken en hopelijk heb ik volgende week een vrije dag op m'n verjaardag. Dus dan lekker feestje bouwen! Ik hoop op lekker weer zodat ik een Birthday bbq kan houden.
Oh ik merk ineens dat ik heel veel Nederlands met Engels typ. Ik heb in de afgelopen weken weinig tot geen Nederlands gesproken. Van de week tijdens een whatsapp gesprek met die ouwe van me begon ik het gesprek in het Engels zonder dat ik het door had. En dat terwijl ongeveer de helft van mijn team Nederlands spreekt. Maar de Team Manager wil dat er een “Universal language” word gesproken All day, every day! And I don't mind so English is ON! Inmiddels kan ik al niet eens meer denken in het Nederlands. Maar goed het is weer Happy Hour at Beach Bar dus wij gaan hier even een doordeweeks feestje bouwen.

Ciaoooo

  • 01 Mei 2014 - 09:39

    Batse:

    he is alive !! and well done !!
    greetings from your daddy !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Venetië

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 19071

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: