Montage cleaning all day, every day - Reisverslag uit Venetië, Italië van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu Montage cleaning all day, every day - Reisverslag uit Venetië, Italië van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

Montage cleaning all day, every day

Blijf op de hoogte en volg Noa

13 April 2014 | Italië, Venetië

Jaaaaaa italie is aan!
Van de sneeuw in Zwitserland naar zon, zee & strand in Italië. Ik ben blij!
Overigens niet blij met alles. Het gaat niet helemaal zoals ik het me had voorgesteld(of zoals me vertelt was). Maar desalwelteplus ga ik best wel heel erg lekker in het zonnetje hier.
Vrijdag kwam ik wel helemaal bezweet aan na een kort ritje van 3 uur vanuit Verona want het is verdomd warm hier.
En euhmmm ik had gezegd dat ik vlakbij Venetië zit. Dat zit ik ook wel, maar dan moet je wel met de boot. De camping waar ik werk, ligt in Cavallino-Treporti. (ja mensen zoek dat maar even snel op via google maps ofzo) Vanuit daar is het een uur rijden om bij Venetië te komen. Met de boot is het maar een kleine 20 minuten, helaas heb ik alweer ondervonden dat zeeziekte helemaal mijn ding is.
Maar goed camping avonturen dus.... vrijdagmiddag rond uurtje of 1 arriveerde ik op een soort van verlaten camping/spookcamping.
En tot dat moment had ik eigenlijk geen idee hoe of wat. Het enige wat ik wist was dat ik vrijdag 4 april op Camping Ca'savio moest zijn en ik had een telefoon nummer van ene Folef de area manager.
Na 1 belletje zat ik binnen no time in een mobile home voor mezelf en aangezien mij was gezegd dat ik meteen in een tent zou belanden was ik helemaal happy.
Er was 1 ding waar ik wel bang voor was en dat was dat ik de mensen helemaal niet tof zou vinden.
Maar ik heb inmiddels al heel wat vriendjes en vriendinnetjes er bij. Engelsen, Duitsers, Ieren en ja zelfs Nederland is aanwezig.
Iedereen was al eerder aangekomen dus ik was wel de nieuweling, gelukkig betekende dat, dat ik niet de mobile homes hoefde te schrobben, wederom helemaal happy.
's avonds kreeg ik alleen wel slecht/stom/dom nieuws te horen.
Ik werk dus wel op Camping Ca'savio, maar ik woon er alleen tot de opening van de het seizoen en dat is ergens rond de 26e. De rest van het seizoen wonen ik en de rest van het Eurocamp team in tenten aan de overkant van de straat op een crappy camping. Overigens bedoel ik met tent niet zo'n klassiek modelletje, het is wel een luxe uitvoering met een bed en een eigen keukentje met koelkast en dergelijke. Maarja het blijft nog steeds een tent en als iemand altijd schreeuwt dat die niet van kamperen houd ben ik het wel, maar dat kramperen gaat helemaal goed komen. Nu eerst nog even genieten van m'n mobile home.
Oh ja en naast dat we straks op een andere camping wonen mogen we dus ook geen van de faciliteiten gebruiken en dan bedoel ik dus dingen als het zwembad maar ook bijvoorbeeld de Wi-Fi van de camping. Dat was wel even balen toen ik dat hoorde. Het komt er op neer dat we alleen op de camping mogen zijn als we moeten werken. Maarrrrr het team waar ik mee werkt maakt alles goed!
Vrijdagavond meteen met z'n allen naar de opening van de Beach bar geweest. Die bar is nog geen 50 meter van de camping vandaan en het is dat ik geen alcohol drink anders kon ik rollend naar huis, kan alsnog wel, maar heey ik ben gekke Henkie niet! Maar een top avond was het zeker! En ik heb zo'n idee dat er nog heel veel gekke avondjes gaan volgen in de Beach bar om de hoek.
En oh ja ik zou het bijna vergeten, maar ik ben hier natuurlijk om te werken.
Zaterdag was het “Training day”. Gelukkig pas om 11 uur want slaap had iedereen zeker nodig na de Beach Bar Party. Ik ga jullie verder niet vervelen met te veel training details, het ging vooral om safety issues, customer care en heel veel schoonmaak middelen. Want jaaaa dat wist ik dus niet, maar er stond me een leuk klusje te wachten: Montage Cleaning, oftewel alle mobile homes die al een hele winter stof en weet ik wat nog meer hebben staan vangen mogen wij van top tot teen schoonmaken en klaar maken voor het aankomende seizoen. En ik wist wel dat schoonmaken 1 van de dingen zou zijn die ik hier zou doen, maar damn zoiets heb ik nog niet mee gemaakt. Ik kan je vertellen dat de tandenborstel en van die gekke wattenstaafjes voor je oren op dit moment m'n beste vrienden zijn. Elk hoekje van alle mobile homes moet voor het begin van het seizoen schoon gemaakt zijn. Dus deze week was de poetsprinses mode AAN! Maandag begonnen we gewapend met een emmer vol schoonmaak spul allemaal aan onze eerste mobile home. Het idee is dat je 1 mobile home per dag schoonmaakt. Dus in 9 uur tijd. Ik kan je vertellen dat ik deze week 3 mobile homes heb schoon gemaakt, maar geen 1 in een dag. Wel heb ik de gekste tips&trics geleerd als het om schoonmaken gaat. Van aardappelschilmesjes als schroevendraaiers tot aan het ontkurken van de lades uit de koelkast met een broodmes. En ja dat lees je goed ja! Ik leer hier gekke dingen.
Maar na deze grondige schoonmaak kan ik straks meerdere mobile homes klaarmaken. En dan in anderhalf uur ipv een hele dag per mobile home. maar ik vind het allemaal nog steeds prachtig. Het is wel echt K tot de lote werk, maar ik vermaak me prima. En ik kom er net achter dat er in totaal 154 mobile homes zijn en we hebben er pas 30 schoon gemaakt dusssss...
tot nu toe lig ik wel elke avond rond 10 uur KO op bed, gelukkig zijn we over ongeveer een week of 3 klaar en dan is het afgelopen met de montage cleaning, kan niet wachten!!
En ja wat doet ik verder hier?
Nou elke morgen om 7 uur ga ik hardlopen, over de camping of door het dorp, met m'n running buddy Joelle, ook wel moeders. Daarbij kan ik meteen zeggen dat ik de vader van het gezelschap ben, want iedereen is hier zo'n beetje tussen de 19 en 22 en Joelle en ik zijn de oudste van het stel.
Afgelopen zondag zijn we op onze vrije dag naar Venetië geweest, de boottocht ernaartoe was Dramaaaaaa met een hoofdletter D. Kotsmisselijk kwam ik aan in Venetië. Aangezien ik een half jaar geleden er nog was en de rest van de groep er nog nooit geweest was mocht ik voor gids spelen. Ik was helemaal in m'n element en uiteraard waren we binnen no time verdwaald, maar ik noem het maar gewoon sightseeing. Voorlopig heb ik wel weer even genoeg Venetië gezien, zodra ik vrij heb ga ik met de motor de rest van omgeving een beetje verkennen. En gewoon even tussendoor: de kilometerteller op m'n prachtige blauwe Kawasaki heeft inmiddels de 60.000 kilometer gepasseerd. Dat betekent dat ik in een jaar tijd zeker 10.000 kilometer heb gereden. En we gaan gewoon vrolijk door natuurlijk! First stop Jesolo(De stad next door) daar heb ik al 1 ding gezien wat ik wil doen: Aqualandia, een gruwelijk waterpretpark met te veel gekke glijbanen. Helaas is die voorlopig ook gesloten, maar dan heb ik wat om naar uit te kijken.
Verder heb ik nog een aantal andere plannen gemaakt om hier te gaan doen, maar die komen vanzelf wel in m'n blog voorbij. Camping leventje gaat in ieder geval tot nu toe wel lekker.
Inmiddels deel ik de mobile home met Mark, jawel een Nederlander.
En de camping ligt aan het strand dus in de vrije uurtjes spendeer ik heel wat tijd daar.
Jaaa mensen wees jaloers! Op het strand gedeelte dan, niet op het schoonmaak gedeelte.
Ik word er steeds beter in, maar het is nog steeds een hels karwei.
Verder kan ik niet wachten totdat de eerste gasten er zijn, want een lege camping is een heel gek gezicht.
Oh ja en over die Beach Bar gesproken, happy hour is het helemaal in de Beach Bar! My Essex boy Jack kreeg me zover om 1 drankje te doen afgelopen vrijdag. Dat was overigens na de 100ste poging ofzo om me aan de drank te krijgen en ja ik heb toe gegeven aan dat ene drankje. Dat was dus 1 drankje te veel mensen. Maar nu snappen ze hier meteen waarom ik dus nooit alcohol drink. Het schijnt dat ik heel grappig was maar ik weet weinig tot niks! Het schijnt dat ik de cocktails helemaal te gek vond! Vooral de “Sex on the moon” Crazyyyy dingen dus.
Zo! En nu ga ik met Alex een “Cake Run” doen en daarna eindelijk m'n vuile was inruilen voor schone frisse was bij de laundry service hier in town.
Al die namen zegt jullie helemaal niks natuurlijk, maar dat komt nog wel in de komende blogs.
Alex&Joelle mogen jullie alvast onthouden. We are the Three Musketeers jeweetzelluf!
En als jullie je afvragen wat ik bedoel met die “cake run”?
Alex en ik hebben na een paar dagen de cake afdeling in de supermarkt hier ontdekt en nu hebben we een afspraak gemaakt dat we elke week nieuwe cake willen proberen. Maar ja beetje gezond blijven dus al dat lekkers moet er ook weer af gelopen worden.
Wat eten betreft ben ik nu al helemaal klaar met pasta! Daarom heb ik vandaag 1 awesome Club Sandwich gehad in Villa Gentile hier om de hoek. Ik moet echt blijven rennen met al dat lekkere eten hier.
Inmiddels heb ik ook een chocolade limiet voor mezelf ingesteld want ik leef op het moment op chocola. De warme chocolade melk hier is TE goed. En natuurlijk vliegt de hagelslag er door!
Zo dat was me het verhaal wel weer.
Ik denk dat m'n volgende blog ergens rond my verjaardag is want de komende weken draait het voornamelijk om schoonmaken. Ik ga volgende week een weekend naar Verona omdat we nu nog het hele weekend vrij hebben met montage Cleaning season en vanaf de opening van de camping nog maar 1 dag per week. Het plan is in ieder geval om volgend weekend mezelf alvast te trakteren op wat verjaardag cadeau's.
Maaruh 9 mei dus m'n verjaardag dus ik zou zeggen kom allemaal maar gewoon massaal naar Camping Ca'savio en vier het met me mee.
Ik zeg: cake, cake and more cake and after that we gonna have a really awesome party at Villa Gentile or the Beach Bar! En voor de thuisblijvers: Als ik ooit een keer weer terug kom geef ik vast wel een verlaat verjaardags/welkom thuis feestje;) Ik word natuurlijk maar 1 keer vijfentwintig dus dat moet wel even goed gevierd worden.
Okaaay dan! Dat was hem wel weer voor deze keer! Dammnnn ik lul te veel! Sawrry mensen!
1& al liefde vanuit Italië voor jullie allemaal

  • 13 April 2014 - 15:26

    Batse Van Den Beld:

    en natuurlijk 1 en al liefde terug !!! zo te lezen gaat het prima daar en werk hoort dr bij....( mocht je weer thuis zijn dan weet je hoe te cleanen....kun je het mij voordoen :-)
    heerlijk om weer eens wat te lezen
    Hier nog geen mis en baksel maar ben druk bezig met nieuwe inrit en nieuwe hekken etc...
    alles op zn tijd....bye bye van je pa

  • 14 April 2014 - 00:40

    Mama:

    Ha, goed bezig! ben ook benieuwd hoe het je zal vergaan na de cleaning job.
    Veel liefs en doe je best..... X mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Venetië

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 19089

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: