Boeda&Pest enzoooo - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu Boeda&Pest enzoooo - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

Boeda&Pest enzoooo

Blijf op de hoogte en volg Noa

23 November 2013 | Oostenrijk, Wenen

Waarrrrr is die zon nou gebleven?! Toen ik aankwam in Boedapest was het echt 1 zeiknatte bedoeling. En aangezien ik maar iets van 2 uur slaap had gehad na het feestje in Zagreb was ik om een uur of 8 in de avond al vertrokken naar dromenland. Volgende ochtend werd ik ergens rond een uurtje of 5 ineens wakker door allemaal lawaai van een Koreaanse dame. Ik wil niet lullig doen, maar ik vind japanners/chinezen/Koreanen maar raaaare mensen(ik houuuu van Vietnamezen! Voor het geval Quang dit leest:P) Ik plus 3 andere gekke oostersse figuren, dat waren alle mensen in het hostel. Dus ja echt iets om te praten had ik niet want of ze verstaan geen Engels of ze praten geen Engels. Heb je dus helemaal niks aan. En ze doen dus echt niks anders dan knoeien&kloten met hun Ipad, telefoon of camera. Super gezellig enzo. Maar goed gewoon lekker verder geslapen tot een uurtje of 9 en toen ontwaakte ik toch echt uit m'n coma. En wederom zit ik in een supertof hostel, of ik kan beter Amazing hostel zeggen want zo heet het. En ze hebben dus thema kamer's. Onder ander een Amsterdam Room. En ja wat houd dat in: rode muren, rode lampen, silhouet van dames op de muur en wat citaten van Bekende Nederlanders. Beeeetje standaard stereotype. Helaas was de Amsterdam Room volgeboekt dus uiteindelijk belande ik in de Miami Room, blauw met palmbomen enzo. En de bedden bestaan uit opgestapelde pallets. Ik dacht dat word rugklachten de volgende ochtend, maar heb heerlijk geslapen en rond een uurtje of 9 ontwaakte ik echtuit m'n coma. Toen zag ik een grijze lucht, maar geen regen dus ik was helemaal tevreden! Hele dag bleef het droog. Heb zelfs zonder jas de hele stad door kunnen sjouwen En wat een mooie stad is Boedapest, heb er echt van genoten. Misschien ook omdat ik Zagreb een flinke teleurstelling vond, maar heb een heerlijke dag gehad. En heel veel gezien! Damn wat een lading gebouwen heeft Boeda en ook Pest. Van het Parlement tot aan de citadel van Boeda. Overigens echt een super uitzicht over de stad vanaf de Citadel. Verder heel wat bruggen over gewandeld aangezien de stad Boedapest vroeger twee plaatsen waren: Boeda & Pest, gescheiden door de rivier de Donau.
Jaja ik leer ook nog wat hier. Verder ben ik echt een held wat betreft verdwalen. Ik heb alle hoeken van Boedapest wel zo'n beetje gezien. Wilde graag een bezoekje brengen aan House Of Terror, maar voordat ik dat eindelijk een keer gevonden had was het al gesloten. Helaas pindakaas voor mij. En wil niet overdrijven maar 's avonds waren m'n voeten echt versleten! Nu denk je: je stelt je aan! Maar dat dagje dat ik in Plitvice was had ik m'n motorlaarzen aan, omdat ik m'n Jordans niet wilde verpesten in de regen. Helaas zijn motorlaarzen dus niet echt bedoeld om mee te wandelen dus had al last van m'n voeten voordat ik naar Boedapest kwam en nu zijn ze gewoon deauwd! Rest van de avond voornamelijk met de voetjes omhoog in de chill ruimte gezeten. Totdat mijn maag begon te roepen om eten. Had alleen geen zin om alleen te eten dus ja toen m'n Chinese kamergenoten toch nog maar een kans gegeven en zijn we samen wat gaan eten. Ik moest tenslotte nog wel even de Hongaarse goulash uit proberen nu ik in Hongarije was. Jaaaa damn die was me een partij lekker gek! Inmiddels echt al van alles gegeten in deze paar weken. Goed toch nog een beetje gezelligheid gehd met die gekke chinezen. Daarna weinig meer gedaan. Ik kwam naar Boedapest met de gedachte om eens een leuk feestje te bouwen, maar ik was nog steeds niet helemaal topfit dus toch eindelijk maar eens rustig aan gedaan. 's avonds werd het hoogste tijd voor een wasje. Want de laatste keer dat ik m'n kleren had gewassen was in Levanto en dat is voor m'n gevoel alweer wayyyyback. 3/4 weken dus. Maar echt je kleren elke dag wassen is nergens voor nodig. Dat heb ik wel geleerd op deze trip. Ik had ook best wel veel kleren mee en tot nu toe heb ik meer dan de helft niet eens aan gehad. M'n backpack is ook al een stuk lichter. Inmiddels al in heel wat hostels "cadeautjes" achter gelaten. Of het was nat, of vies of gewoon versleten. Vooral handdoeken gingen snel. Momenteel geen handdoeken meer. Slimmerik dat ik ben had ik m'n handdoeken naast m'n schoenen gestopt. Tja je raad het al.... dat was niet bepaald heel fris. Oh en mensen weten jullie hoe goed het voelt om na een week weer eens schone sokken aan te trekken. HEEEERLIJK! Schone sokken worden echt zwaar onderschat!
Maar goed Boedapest heb ik dus alweer verlaten. Na een heerlijk kort, maar vooral droog, ritje aangekomen in Oostenrijk. Wenen om precies te zijn. wel weer vergeten dat het weekend was dus chaos om een hostel te vinden waar nog een bedje over was, maar ik heb er 1 gevonden! Nog weinig van de stad gezien, maar morgen is weer een nieuwe dag. Vanavond ga ik m'n voetjes eens wat rust geven want die zijn nog steeds niet helemaal hersteld.
Dus voor al m'n Oostenrijkse avonturen moeten jullie gewoon weer lekker wachten op een volgend blogje

Nog steeds 1&al liefde!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 19139

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: