Heerlijk Nederlands weertje hoor hey - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu Heerlijk Nederlands weertje hoor hey - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

Heerlijk Nederlands weertje hoor hey

Blijf op de hoogte en volg Noa

21 November 2013 | Hongarije, Boedapest

Ik heb weer een paar mooie dagen achter de rug. En dat terwijl ik dacht dat er weinig tot niks zou gebeuren.
Ik was dus in Split met m'n zieke hoofd. Zon, zee, strand & rust was heerlijk. Ik had gezegd dat ik na Split het warme weer zou verlaten en helaas raar maar waar. Ik was het hostel nog niet uit en het begon keihard te waaien. En aan de kust gaat dat echt hard. Wind kan ik best hebben op de motor, maar na een half uur begon het ook hard te regenen. En het bleef dus ook de hele rit regenen. Het natte ritje door Albanië was niks vergeleken met dit. Afgezien van 10 kilometer aan het begin en aan het eind heb ik de overige 380 kilometer op de snelweg gereden. Met een heerlijk gangetje dat wel, maar 140 kilometer per uur rijden met regen en wind is kouuuuuud! Na een uur was ik 1 flink verkleumde motormuis. En het helpt niet als je om de 5 minuten naar de tijd kijkt en het voor geen ene meter op schiet. Kortom 1 ellendig ritje. Ik heb besloten dat als dit zo blijft ik zeker wel eerder thuis ben. Regen kan ik hebben en kou ook, maar niet tegelijk! Dat is gewoon een killer. Maar uiteindelijk ben ik toch heelhuids op m'n bestemming aan gekomen. In een super awesome hostel. De naam alleen al: Swanky Mint. Mijn nieuwe woordje momenteel is dus Swanky. Jeweetzelluf Keep it Swanky enzo. Het hostel was vroeger een fabriek voor drukwerk. De balie van de receptie is een super grote drukpers. En het interieur bestaat uit allemaal industriële spullen, heel vet. Daarentegen zijn de kamers wel echt super klein en volgepropt met bedden. Owja en ik ben dus nog steeds met Rodrigo aka Tom aan het chillen. Die had een heerlijk 5 uur durend ritje met de bus waar ik best wel een beetje jaloers op was na m'n 4 uur durende natte rit. 's middags dus eens even Zagreb gecheckt en ik vind er eerlijk gezegd weinig tot geen flikker aan. Kan er ook aan liggen dat het nog steeds regende. En ik heb voor het eerst een jas aan moeten trekken op deze trip. Heel gek na 5 weken met bijna alleen maar zon en warme temperaturen. Maar goed ik ben al helemaal klaar om terug te gaan naar het koude en natte Nederland! Niet dat ik er zin in heb, maar toch. Weer terug naar Zagreb. Weinig te beleven totdat Tom en ik ineens een hele lading lawaai en geschreeuw hoorden op een plein. Blijkbaar was er 's avonds een belangrijke voetbal kwalificatie wedstrijd. Kroatië tegen Ijsland. Dus ja toen op zoek naar een goede pub met locals om de wedstrijd te kijken. Dan is Zagreb ineens heel groot. Maar gelukkig had ik Rodrigo bij me anders had ik zeker geen onvergetelijke avond gehad. Na 5 minuten lopen hoorden we ergens Braziliaanse muziek en toen we dichterbij kwamen zag ik een prachtige Braziliaanse dame in een nog mooiere niets verhullende outfit midden op straat dansen. Dat was natuurlijk omdat het WK volgend jaar in Brazilië word gehouden. En toen ging alles even heel snel. Voordat ik het wist babbelde Rodrigo met een groep lokale Brazilianen inclusief de mooie dame. En 10 minuten later zat ik aan een soort van VIP tafel in een café omringd door Brazilianen. En met VIP tafel bedoel ik zoveel drinken en eten als ik hebben kon helemaal gratis en voor niks. Ik verstond er geen zak van wat ze allemaal zeiden, maar laat die drankjes maar komen! Gelukkigen konden ze naast Portugees ook een aardig woordje Engels dus tijdens de wedstrijd heerlijk gebabbelt en gelachen met de dames en heren. Na de wedstrijd werd ik ook nog getrakteert op Kebab dus toen was de avond natuurlijk helemaal compleet. oh ja en ergens ben ik ook nog op tv geweest, geen idee welke zender enzo, maar na de wedstrijd stond er ineens een camera ploeg naast onze tafel dus gewoon asociaal geschreeuwd en net gedaan alsof ik voor Kroatië was. Kortom top avond!
De volgende dag wilde ik eigenlijk naar Boedapest gaan, maar 's ochtends was het wederom aan het regenen en ik dacht fuck it! ik ga gewoon niet rijden! In plaats daarvan heb ik nog een extra nacht geboekt en had ik geen idee wat ik zou gaan doen. Totdat Rodrigo vertelde dat hij naar Plitvice zou gaan. De eerste keer dat ik van Plitvice hoorde was toen ik met de boys op vakantie was in Kroatië. Maar ja toen was ik wat jonger en bestond onze vakantie uit zon, zee strand, plezier en pizza. Toen ik achteraf de foto's zag van mensen die er waren geweest baalde ik dat ik niet was geweest. Het zag er zo mooi uit. Dus vandaag ben ik naar Plitvice geweest. En in de zomer schijnt het mooi te zijn, maar ik kan je vertellen dat de herfst echt meer dan prachtig is! Met al die herfst kleuren. Ik moest wel eerst een twee en half uur durende rit in een gammel busje overleven, maar daarna heb ik een heerlijke dag gehad. Het moment dat we Plitvice in liepen stopte het ook opeens met regenen en na een uur was er zelfs een heerlijk zonnetje. Het was echt adembenemend mooi. De natuur fotograaf kwam ineens in me naar boven. Heb echt zo veel foto's gemaakt, te veel misschien maar I don't care! It was awesome. Pltvice nam wel echt de hele dag in beslag. Rond uurtje of 8 in de avond waren we weer in het hostel. Mijn voetjes hebben genoten van een paar uur rust op bed. Maar 's avonds was het dan toch eindelijk tijd voor een feestje. Want naast de regen was er nog een reden waarom ik een extra nachtje in Zagreb wilde blijven. Komen we weer terug bij de Brazilianen. De avond van de voetbal wedstrijd vertelden ze du dat woensdag 1 van de betere avonden was voor een feestje en toevaliig was er een RnB / hiphop feestje. Nouuu dat kan ik best wel appreciëren. Dus woensdagavond samen met Rodrigo naar Club Lemon. Daar de Brazilianen opgezocht, weer een hele lading nieuwe mensen ontmoet. Weet niet wat al die Brazilianen in Kroatië doen maar goed. En weer was drinken op hun kosten. Ik vond het helemaal mooi! Er ging zelfs een beetje alcohol bij ondergetekende naar binnen. Echt super leuke avond gehad en eindelijk weer eens als een idioot rond kunnen springen op lekkere hiphop deuntjes. De ochtend was dus wel iets minder. Wekkertje ging vroeg want er moest ingepakt en uitgecheckt worden en weer een heel eindje gereden worden. Wederom een ritje van 4 uur. En weer regen natuurlijk. Het is duidelijk dat ik richting het koude en natte Nederland ga maar het mag nog wel even iiiiets minder.
Het was echt een ellendig ritje. Regen en kou dus alles behalve plezierig. Ik heb ook besloten om Polen van m'n lijstje te schrappen. Ik wilde er heel graag heen, maar ik ga het 5/6 uur durende ritje niet waarderen. Had niet verwacht dat het zo koud zou zijn op de motor.
Het eerste uur gaat het nog prima, maar na 2 uur is het al niet leuk meer. En ik doe gemiddeld ritjes van 4 uur. Helaas pindakaas geen Polen op deze rit.
Inmiddels ben ik wel in regenachtig Boedapest. Niet m'n eerste keer dat ik hier ben. Iets van 5 jaar geleden was ik hier ook al een middagje, maar meer als het winkelcentrum heb ik toen niet gezien. Dus nu gaan we Boedapest eens even goed bekijken. Overigens niet vandaag want het regent echt hard momenteel. Gelukkig is het morgen droog.
Vanavond eerst maar even wat slaap in halen en voor de rest babbelen met de dame van het hostel. Damnnnnn die is leuuuuuk! wel 31, maar dat moet kunnen toch? Maar goed ik ben in Boedapest dit weekend.
Next op de lijst is Wenen. Nederland komt al angstvallig dichtbij maar voor nu nog even genieten.
Als ik in Wenen ben horen jullie wel weer hoe Boedapest was en nu ga ik eens een lading natuur foto's online gooien. Ik heb dus geen foto's van Zagreb omdat ik m'n camera was vergeten toen ik de stad in ging.
Goeeeed ik ga even heerlijk chillen in Boedapest

  • 21 November 2013 - 19:47

    Batse:

    chill jij maar flink door. hier ist wat koud en vooral wat nachtvorst af en toe . Wel droog met af en toe een zonnetje.Zelfs tijd om wat te snoeien etc. Volgens mij is daar meer regen dan hier
    Geniet nog even Ik lees je weer en zie wel wanneer je de weg naar huis weer weet te vinden
    greetz en hugs
    je pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 19139

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: