Het einde van een mooie reis‏ - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu Het einde van een mooie reis‏ - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

Het einde van een mooie reis‏

Blijf op de hoogte en volg Noa

07 November 2013 | Griekenland, Athene

Jaaa je leest het goed! Het was leuk, maar aan alles komt een eind. Tijd om naar huis te gaan enzo.
Okaay misschien denk je nu huh?! Hoe wie wat waar waarom? Dus ik zal even terug spoelen.
Laatste blog was ik een weekend in Rome.
Nadat ik mijn blog geschreven had ging ik terug naar mijn 'riante' bungalow. Daar raakte ik aan de praat met m'n nieuwe Mexicaanse kameraad(De uitnodiging om naar Mexico te gaan voor een trip staat inmiddels al). Toen besloten we om de volgende dag samen de stad in te gaan. Zaterdag was ik pas rond 1 uur in de stad doordat het zwembad mijn naam steeds bleef roepen. Dus zondag zaten we om 8 uur al in de shuttle bus naar de stad zodat we alle tijd hadden om alles te zien. Zaterdag had ik dus de hele stad al doorgewandeld met het idee dat ik dan zondag een beetje de weg zou weten en rustig alle dingen kon bezoeken die ik wilde zien.
Tja niet heel slim dus! Ik wilde namelijk graag het Vaticaanse museum bekijken en omdat er op zaterdag een kilometer lange rij stond was het een beetje vreemd dat, ondanks dat het vroeg was, er gewoon helemaal niemand stond deze morgen. Maar dat kwam omdat het zondag gesloten is. Dat betekent dat ik ook nog een keer terug moet komen naar Rome(Het lijkt alsof de munten die ik in de trevi fontein heb geflikkerd hun werk al doen) Toen maar door gegaan naar het Colosseum want die wilde ik toch wel graag even van binnen zien. De rij was gelukkig niet zo lang en ik kreeg ook nog eens korting als inwoner van de EU, komt dat toch nog eens van pas. Ik moet zeggen dat het van binnen nogal tegenviel qua grootte(van buiten lijkt het echt immens groot). Maar wel gaaf om daar rond te lopen en alle informatie die er te vinden was in me op te nemen. Daarna naar het park geweest dat naast het Colosseum ligt, met daarin de restanten van het Forum Romanum. Heerlijk om daar rond te wandelen. Had ik al gezegd dat ik van wandelen hou? Nou heerlijk wandelen dus in dat park, met al de herfstige kleuren. En nog steeds met mijn Mexicaanse kameraad. Pas op het moment dat we in het park liepen kwam ik erachter dat ik zijn naam helemaal niet wist, heel vreemd als je al enkele uren met elkaar optrekt. Zijn naam is dus Gerardo(en dan op z'n mexicaans uitgesproken). Ik had zaterdag al heel wat gezien en Gerardo had nog weinig tot niks gezien dus toen werd de tourguide in me wakker. Bij de Trevi fontein de zoveelste gelato gekocht en Gerardo vertelt hoe en wat met de Trevi fontein, kortom de fontein weer een lading munten rijker en Gerardo een verhaal wijzer. Toen nog heel veel meer door Rome gesjouwd en uiteindelijk bij een restaurant beland want Gerardo zou de volgende dag Italië verlaten dus er moest nog wel even een pizza gegeten worden. Ik verlangde al de hele reis naar een lasagne, maar een goede vers gemaakte lasagne staat niet vaak op de kaart ben ik achter gekomen. Maar toen was het zover, er was lasagne in the building en die was heeeeerlijk. Verder was Gerardo helemaal gelukkig met z'n pizza. Kortom een geslaagd laatste dagje in Rome.
Terug op de camping wat dingen gecheckt voor mijn reis naar Napoli in de internethoek en daar kwam ik Moses weer tegen. Die was ik dus al een soort van kwijt sinds zaterdag dus tof om die weer even te spreken. En ja toen kwam de camping gezelligheid! Uitnodiging van Moses om drankje te doen bij zijn bungalow. Dus samen met Gerardo en Moses de rest van de avond doorgebracht. Hele toffe gesprekken en heel veel gezelligheid. En nu dus een uitnodiging om naar Mexico en naar Londen te gaan.
En zo was het alweer maandag, tijd om naar Napoli te gaan. Gerardo heel vroeg gedag gezegd want die moest een vliegtuig halen naar Edinburgh. En toen op weg naar Napoli. Ik ga niet eens meer vertellen hoe mooi de rit was, zee, heuvels, zon en pittoreske dorpjes, dat moet jullie ondertussen wel de neus uit komen denk ik. Onderweg wel kennis gemaakte met de dames van plezier aan de kant van de weg. Ik ben misschien een beetje traag van begrip, maar pas na een stuk of 4 dames en heel wat gezwaai begreep ik pas waarom ze langs de kant van de weg een beetje mooi stonden te zijn. Maar goed verder naar Napoli! De omgeving werd smeriger naarmate ik Napoli naderde, heel veel grofvuil en ook nog veel meer dames langs de kant van de weg. Dus mijn eerste indruk van Napoli was niet al te best. Toen ik uiteindelijk de stad inreed werd het alleen maar erger. Ik heb al wat commentaar geleverd op de wegen in Italië, maar dit was echt te erg. M'n motor stuiterde alle kanten op door de hobbelige wegen in Napoli en ook het asociale verkeer was op een level dat ik gewoon met een gangetje van 30 iedereen voorbij liet gaan. Ze houden nul rekening met je en ik zag echt gekke dingen, allemaal mensen op scooters reden me voorbij en nee op de weg letten doen ze niet! Wel kijken ze op hun telefoon en smsen/whatsappen ze er rustig op los onder het rijden. Ik wist echt niet wat ik zag. Ik had maar 1 gedachte en dat was dat ik gauw de drukke straten uit wilde. Niet wetende dat de smalle straatjes van Napoli al helemaal niet gemaakt zijn voor mijn motor(achteraf werd me ook vertelt dat het niet normaal is om met de motor de smalle straten in te rijden) Mijn hostel in Napoli was wel meteen al awesome. Ik werd welkom geheten door Alessandro in het Naples Pizza hostel. Er werd me meteen gevraagd of ik zin had in pasta en dan bedoel ik verse zelfgemaakte pasta. In die tijd dat ik in Italië was had ik dus nog geen 1 keer home made pasta gehad(ja ik schaam me diep) Het was echt heerlijk! Daarna werd me gevraagd of ik al pizza had gehad. Ja natuurlijk bijna in alle plekken waar ik tot nu toe geweest ben. Dat was dus een fout antwoord, DE enige echt pizza is natuurlijk een pizza in Napoli. 's avonds kwam Alessandro aan zetten met een pizza van 1 van de betere pizzeria's in Napoli. Damnnnn dat heb ik geweten! Zoooo lekker. gewoon een simpele pizza en voor een prijs van 3 euro, super cheap! Mijn eerste pizza op deze reis was tussen de 15 en 20 euro(dat was weliswaar in Frankrijk) en in de rest van Italie tussen de 5 en 10 euro, maar goddome 3 euro voor zoiets lekkers?! De beste pizza komt dus echt uit Napoli! De rest van de avond doorgebracht in het hostel met Alessandro en zijn hond Puffy, wat een tof beest. Meteen weer 2 nieuwe kameraden erbij. En over een paar weken waarschijnlijk met Alessandro meeten in Amsterdam. Maarja ik ben dus in Napoli. Ik had totaal geen doel en dat komt omdat ik naar Napoli ben gegaan omdat ik me nog 2 nachten moest vermaken in Italië. Voor de mensen die denken: waarom dat? Dat komt zo.
De volgende ochtend stond mij een super ontbijt te wachten, wat een service. Ik moest gewoon aan tafel gaan zitten en daar werd me gevraagd wat ik wilde eten en drinken. Ik ben dus absoluut geen koffiedrinker, maar omdat mijn laatste dagen in Italië waren begonnen dacht ik okaay dan! Dus ik heb een heerlijke cappuccino gehad met een vers gemaakt gebakken broodje met iets van creme er in(weet niet meer hoe het heette, maar lekker was het zeker) en van alles en nog wat meer. Daarna maar eens de stad in. na 10 minuten liep ik tegen een heel grote markt aan dus daar echt een uur rond gewandeld en van alles geroken en geproeft. Wel zag ik nog steeds overal viezigheid en dan bedoel ik heel veel straatvuil inclusief zwervers, en een lading straathonden. Maar als je daar over heen kijkt is Napoli een super stad. Het uitzicht vanaf castel sant'elmo (Jaaa Elmo dat lees je goed!) over de stad was echt adembenemend, ook met de Vesuvius op de achtergrond.
Verder heel veel gewandeld door de stad.
's avonds in m'n hostel waren er 3 gozers uit India in de kamer. Het waren exchange students en ze zaten een half jaar in Marseille en nu waren ze aan het interrailen door Europa. Wederom weer nieuwe vrienden gemaakt. En aangezien we allemaal nog wat wilden eten zijn we in Napoli naar de, volgens het hostel, beste pizzeria van Napoli geweest. Weer gruwelijjjk lekker! Wel een apart gezicht om daar met 3 gozers uit India in een pizzeria te zitten. Ze hadden ook alle 3 een aparte manier van pizza eten, erg komisch.
Owja en 2 van de 3 waren van plan om ook naar mijn volgende bestemming te gaan, uiteindelijk bleef er maar 1 over en gingen de anderen terug naar Marseille. Maar goed even gegevens uitgewisseld en het adres van zijn hostel opgeschreven en toen was het woensdagmorgen tijd om te gaan. 5 uur rijden naar het altijd gezellige Brindisi. Wat een klote eind, wel weer door een prachtig gebied en rondom de Vesuvius gereden. helaas kom ik deze trip niet uit op de top. Sowieso dus nog een keer terug naar deze regio.
Uiteindelijk na een klote rit aangekomen in Brindisi, daar op zoek gegaan naar de haven want deze motormuis zocht een boot. Na 2 uur wachten eindelijk een ticket kunnen kopen en toen moest ik weer 2 uur wachten tot boarding. En terwijl ik levenloos voor me uit staarde kwam daar mn boy from India aan wandelen, oftewel Ishan. Hij zou in eerste instantie vertrekken met een andere bootmaatschappij in een andere haven, maar daar was niks vanwege een staking ofzo. Dus toen werd de 17 uur durende boot rit al iets gezelliger. Owja en voor het boarden werd ik natuurlijk weer uit de rij gepikt door de politie om even grondig te worden gecontroleerd. Echt alles werd tot in detail gechekt, maar natuurlijk was het helemaal dikke prima! Daarna op de boot Ishan opgezocht op het dek. Wat een lading asociaal volk zat daar. Was ik even blij dat ik een slaapcabine had geboekt met douche en alles, lekker luxe.(Ik had ff zin om de decadente tut uit te hangen) In de nacht Ishan nog naar binnen gesmokkeld want die had eigenlijk een dekplaats, maar midden in de nacht kwam de bewaking rond dus toen is hij toch maar weer op het dek gaan zitten en heb ik heerlijk tot in de vroege middag geslapen.
Oh ja en dat was ook wel echt nodig want de eerste 2 uur op de boot was leuk, toen lag die namelijk nog stil. Maar we waren nog geen 5 minuten aan het varen of ik had het al te pakken! Zeeziekte. Wat was dat klote. Na de heerlijke nacht heb ik de rest van de uren constant naar de horizon zitten turen zodat ik niet te misselijk werd. Maar goed na 17 uur was het dan eindelijk zover. Het einde van een mooie reis door Italie was daar. Want ik ben nu in Griekenland! Aangekomen in Patras en vanaf daar naar Athene gescheurd. En hier heb ik de tolwegen toch maar weer een kans gegeven. En waaauw! Fuck Italy! Waar ik in Italië 30 euro betaalde, betaal ik voor de zelfde aantal kilometers in Griekenland 4 euro en 40 cent.
Athene heb ik verder op dit moment nog weinig van gezien, want het hostel waar Ishan had geboekt zat vol, dus wederom de stad doorgescheurd op zoek naar een hostel. Uiteindelijk gestopt bij een hotel. Blijkt dus dat heel veel hotels gewoon hostels zijn. De receptionist legde me iets uit over papieren en gedoe, maar in ieder geval had hij een "shared room" voor nog geen 10 euro per nacht. Ik blijf hier dus even lekker een weekendje in Athene chillen. Wel hoop ik Ishan op de 1 of andere manier te bereiken en anders jammer dan! Die zie ik sowieso over een paar weken in Amsterdam.

Oh en het einde van een mooie reis door Italië dus, maar dit is tevens ook het eindpunt van mijn tour. Vanaf hier gaan we weer de kilometers richting huis maken, een kleine 3000 kilometer te gaan. Ik heb tot het laatste moment getwijfeld om naar Istanboel te gaan, maar dat bewaar ik voor een andere reis. Owja en niet dat ik ineens na het weekend terug ben ofzo. Duurt nog wel een paar weken want onderweg naar huis is er nog genoeg te zien voor me.

Voor nu weer even genoeg gelul. En in m'n volgende blog lezen jullie alles over mijn weekendje Athene

  • 07 November 2013 - 17:34

    Batse:

    mooi verhaal weer....zo te lezen kom je een flink stuk dikker terug als ik al dat heerlijke eten zo lees....
    maar nu weer op naar boven
    Doe kalm aan want de wegen in voormalig joegoslavie zullen ook wel niet helemaal jofel zijn !
    maar als je toch daar bent....mostar en skopje zijn aan te raden !
    see you...rij voorzichtig en een hug van je pa
    greetz
    papa

  • 08 November 2013 - 18:29

    Luka:

    Gaaf hoor!! Ik wil wel wat meer verhalen zien hoor :)

  • 09 November 2013 - 19:10

    Elmo:

    Zooooooo wat heb ik opeens honger! Ik zou nu wel een dikke pizza lusten!

    Wel vet van die castel. Elmo :D!

    Oh, gelukkig ga ik zo eten hoor ik hier!

    Nog veel plezier in Athene,

    Groetzz Elmo

  • 10 November 2013 - 00:23

    Mama:

    Ha, weer leuke verhalen...en alweer leuke reisjes in `t vooruitzicht! Doe je goed.

    Hoop voor je dat je terugreis een beetje ok word (gezien `t weer) zal wel afzien worden qua temperatuur.

    Geniet er nog even van.


    XX mama.

  • 10 November 2013 - 00:23

    Mama:

    Ha, weer leuke verhalen...en alweer leuke reisjes in `t vooruitzicht! Doe je goed.

    Hoop voor je dat je terugreis een beetje ok word (gezien `t weer) zal wel afzien worden qua temperatuur.

    Geniet er nog even van.


    XX mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 19134

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: