Nog steeds helemaal lekker aan het gaan in Italie - Reisverslag uit Rome, Italië van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu Nog steeds helemaal lekker aan het gaan in Italie - Reisverslag uit Rome, Italië van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

Nog steeds helemaal lekker aan het gaan in Italie

Blijf op de hoogte en volg Noa

02 November 2013 | Italië, Rome

Afgelopen dagen weer veel beleefd. Naast heel veel moois ook gekke dingen gezien.
First stop na Levanto was Pisa. Eerst helft van de rit weer heerlijk door de heuvels kunnen scheuren, toen heel veel slechte wegen gezien en na een hobbelig ritje van 4 uur kwam ik aan in Pisa. Aangezien ik te vroeg was om in te checken en me op te frissen gewoon maar m'n spullen gedumpt in de lobby van hostel en rechtstreeks naar die scheve toren gewandeld. Moet eerlijk zeggen dat die scheefheid me wel een beetje tegen valt, maar het totale plaatje van Piazza dei Miracoli is prachtig. Verder was ik heel snel door Pisa heen en omdat het station om de hoek van m'n hostel zat heb ik 's avonds even de trein naar Livorno genomen om vervolgens daar eindeloos rond te sjouwen, geen leven te bekennen dus snel weer terug naar Pisa. Daar aangekomen had ik honger en geen zin om te koken, maar ik moet zeggen inmiddels heb ik wel een beetje genoeg van pizza. Het werd dus een ordinair broodje kebab. Gelukkig smaakt die rommel net zoals in Nederland dus daar ook alweer genoeg van. De trein beviel me overigens wel en in eerste instantie had ik 1 nacht geboekt in Pisa, maar ik dacht kan net zo goed nog een nacht en dan de volgende dag met de trein naar Florence. Scheelt weer een bepakt en bezakt ritje met de motor naar Florence. Dus de volgende ochtend m'n bed uitgerold in de vroege ochtend en de eerste de beste trein naar Firenze(of Florence wat jij wil) gepakt. Na heerlijk uurtje uit het raam turen aangekomen in Firenze. Handige Henkie dat ik ben weer geen city map kopen maar gewoon op goed geluk de stad ontdekken. Dat resulteerde in een uur lang in de verkeerde kant van de stad wandelen. Snapte er geen fuck van, niks geen mooie architectuur of andere dingen. Maar goed ik had de TomTom toevallig in mijn tas dus die bracht redding. Toen was ik heel snel bij Ponte Vecchio en al die andere prachtige gebouwen. Firenze is mooi, heel mooi! onder andere nog Palazzo Vecchio en de Duomo, Santa Maria del Fiore gezien.
Maar ik had toevallig op de weg naar Pisa een plaatsje op de kaart gezien dat Lucca heette, dus na een paar uur ronddwalen in Firenze kwam ik op het idee om een trein daarnaartoe te pakken. Gewoon om daar een plaatsnaambordje op te zoeken en een foto te maken. Speciaal voor mijn zusje Luka. Is toch mooi gek! Speciaal voor Luka "lieve groeten uit Lucca" Eenmaal daar aangekomen op het station een foto gemaakt met het bordje Lucca. En toen wilde ik ook meteen even de stad bekijken, wat ik toen zag was heel raar. Het is een soort vestingstad, er staat in ieder geval een muur omheen. En het moment dat ik de stad in liep botste ik ineens tegen een gek anime-achtig figuur aan. En direct daarna zag ik een hele groep. Ik dacht WTFFFFF is er met mij aan de hand?! Niks blijkt achteraf. Ik weet niet of mensen de Comic Con in Amerika kennen? Soort verzamelplaats voor liefhebbers van comics, games, televisie series en films en weet ik het allemaal. In Lucca was die dag de "Lucca Comic&Games convention" begonnen. Dat is ongeveer hetzelfde maar dan in Italië. En volgens de mensen daar was dit het grootste evenement van "Comic Con" evenement in Italië. Ik wist niet of ik nou geluk had of pech, maar grappig was het zeker. Want ik moet zeggen het is niet helemaal mijn ding. Meer dan de helft van de figuren ken ik niet. Voornamelijk anime, manga en andere chinese/Japanse gekke shit/ Maar ik zag ook heel de X-men gang rond wandelen en een hele slechte variant van de Game Of Thrones cast(Wist niet dat de lilliputter half chinees was). Verder nog onder andere Breaking Bad en The Walking Dead langs zien komen. Oh en wauuuw die pakjes van die anime en manga figuren laten weinig aan de verbeelding over, en dan heb ik het over de vrouwen ja. Dat was toch wel prima om naar te kijken. Maar dat er naast me dan 20 man met camera's stonden te flitsen en de dames uitgebreid gingen poseren vond ik dan wel weer heel raar. Ik denk trouwens dat jij het wel heel tof had gevonden in Lucca Luka;) Maar goed de hele stad was dus overgenomen door die figuren. Alsof er een game catalogus ontploft was. Op het terras, in de winkels overal waar je keek mensen in de gekste kostuums en ook overal grote tenten(waarvoor ik geen ticket had) met allemaal Comic&Games gerelateerde dingen. Na een kleine 2 uur voornamelijk met m'n mond open te hebben rond gestaard naar al die rare figuren had ik er wel weer genoeg van. Terug naar Pisa dus. Daar heerlijk vroeg m'n bed ingedoken want de volgende ochtend was het tijd om naar mijn volgende bestemming te gaan.
Romeeeee! Alweer een super rit. Meeste kilometers langs de kust gereden en dan bedoel ik echt langs de kust met links de heuvels en rechts de afgrond en een eindeloze zee.
Eenmaal in Rome aangekomen ontdekte ik hoe groot die stad eigenlijk wel niet is, En hou KLOTE de wegen daar zijn! Echt van die hobbel wegen. Owja en het was blijkbaar weekend EN een feestdag. Allemaal hostels af gereden en alles vol. Sliiiiiim Noa(vanaf nu beter gaan indelen wanneer ik waar naartoe ga) Echt een halve dag door Rome gereden, wel langs het Vaticaan en het Colosseum en een hele lading andere dingen. maar ik zweette me kapot met 23 graden in m'n leren outfit dus ik wilde maar 2 dingen! Een douche en een bed. Gelukkig had ik een Camping gezien aan de rand van de stad dus daarnaartoe gereden en toen "fingers crossed" heel hard hopen dat ze iets hadden waar ik kon slapen. En ja hoor de eerste nacht hadden ze een tent voor me. Ik vond het helemaal prima en ik heb het absoluut niet op k(r)amperen. Maarja het moest maar. Gelukkig was het dus niet zomaar een tent, maar gewoon met licht en stopcontacten en 3 bedden helemaal voor mij alleen ook nog. De heerlijke douche was 50 meter verderop in een gebouw. Wat heb ik lang onder die douche gestaan. Ook omdat er ergens muziek vandaan kwam, gewoon top 40 muziek. Maar normaal luister ik elke dag heel wat uur muziek en ik had al zo lang geen muziek geluisterd dat ik gewoon lang heb gedoucht vanwege de muziek(Ja ik ben soms een beetje raar)
Die dag verder geen Rome meer gezien. Was wel even klaar met die dag. 's avonds op de camping wel een toffe gozer ontmoet uit Engeland en onze namen maakten de avond helemaal compleet. Hij heette namelijk Mozes. En voor de mensen die nooit wat lezen of iets weten. Noa had zijn Ark en Mozes kon water in tweeën splitsen. Dus er passeerden heel wat grappen met die twee gecombineerd. En toevallig hebben ze hier ook een buiten zwembad dus de volgende ochtend afgesproken om samen wat baantjes te zwemmen. Goddome heerlijk! Net alsof ik op vakantie ben ofzo, Maar daarna wilde ik toch wel Rome eens gaan bekijken. De motor was ik wel even klaar mee en gelukkig hadden ze een "shuttle service" oftewel 1 super gammel busje die je heen en terug bracht naar het Vaticaan, dikke prima. De rest van de dag door Rome gewandeld MET een city map dit keer. Wat een grote stad is dit zeg. En zooooveel te zien. Als eerste langs het Vaticaan. Daar stond me toch een dikke rij, ik denk zeker wel een kilometer lang. Allemaal mensen die het Vaticaanse museum wilden bekijken. Daar heb ik dus even vriendelijk voor bedankt, andere keer dan maar. Wel super om dat plein eens van zo dichtbij te zien. Daar stond gelukkig geen lange rij.
Wel stonden er overal zogenaamde tour guides die je wel even langs de lange rij konden loodsen als je hun maar even dik betaalde voor een "special tour". Dacht het dus weer even niet! Daarna echt te veel gebouwen en ander moois gezien. Te veel om op te noemen, maar het mooiste was toch wel bij Piazza Del Popolo. Daar ben ik naar boven gelopen en had ik een prachtig uitzicht over de stad. Echt wel een half uur gewoon gezeten en voor me uitgestaard. En wederom genoten van muziek die daar gespeeld werd door twee straatmuzikanten op de drum en gitaar. AC/DC en Red Hot Chilli Pepers kwamen onder andere voorbij.
Daarna op zoek gegaan naar de Trevi Fontein. Beetje verdwaald, maar uiteindelijk met een heerlijke gelato bij de fontein gechillt. Daarna wederom weer een hele lading gebouwen en weet ik veel wat nog meer gezien. (google de bezienswaardighende in Rome maar gewoon en geloof me dat ik echt zo goed als alles gezien heb). Ik was er al langs gereden met de motor, maar nu wilde ik in alle rust het Colosseum bekijken. Was inmiddels al wel laat in de middag en er stond nog steeds een te lange rij dus ook hier de rij overgeslagen. Ik denk dat ik morgen zo vroeg mogelijk de stad in ga om de rijen een beetje te kunnen vermijden. Na het Colosseum via de wijk Trastevere naar Campo de Fioro gelopen. Daar heerlijk over de markt gestruind, al die geuren van verse kruiden en andere etenswaren hmmmmmm zo lekker. Owja had ik al vertelt over de irritante straatverkopers? Ik ben in m'n eentje dus meestal vallen ze niet mij maar de groepen lastig. Maar het begon dus een klein beetje te regenen en ineens kwamen daar dus overal de "umbrellas" tevoorschijn "Really good price" dat soort dingen. Dat ik uit Holland kwam en dus wel wat regen gewend was snapten ze niet helemaal dus na 5 keer een "really good offer" heb ik ze gewoon allemaal aangekeken met een blik die heel dodelijk zou kunnen zijn.
Inmiddels werden de wolken steeds donkerder dus als een malle terug naar de shuttle bus gelopen en net op het moment dat ik daar in stapte begon het te plenzen. Duurde gelukkig maar 20 minuten. Maar de was die ik buiten had hangen op de camping was inmiddels al weer zeiknat.
Owja had ik vertelt dat ik een upgrade heb gehad? Na m'n nacht in de tent hadden ze een bungalow voor me. Dat wil zeggen zo'n houten blokhut achtig keetje, maar wel met eigen badkamer en die heb ik dus voor 2 nachten. Wel gedeeld, inmiddels heb ik een Mexicaan op bezoek, maar helemaal dikke prima.
Morgen dus nog een dagje Rome. Bedenk me wel net dat het Zondag is dus geen idee wat er open is, maar dat zien we morgen dan wel weer.

Weekendje Rome gaat in ieder geval helemaal lekker.
En inmiddels ben ik ook al bijna 3 weken aan het toeren. Tijd gaat snel voor m'n gevoel, maar ik ben nog net niet op de helft.

Okaay hoe mijn laatste dag Rome zal zijn lezen jullie in een volgend blog. Geen idee wanneer ik weer een blog schrijf of internet heb. Ik kan jullie wel vertellen dat ik na het weekend naar Napoli ga.

From Rome with love!

  • 03 November 2013 - 12:15

    Batse:

    volgens mij is het ook jou vakantie? en zo beleef je nog eens wat....blijven schrijven...en heel veel plezier
    groetjes van je pa.

  • 03 November 2013 - 13:31

    Luka:

    Haha Firenze ken ik wel, maar dan van Assassins creed ;) bovedien had ik de comic con met alle anime figuren graag zelf willen zien :D

  • 03 November 2013 - 14:13

    Mama:

    Ha jongen, wat heerlijk allemaal, en dat ijsje!. Ah en hier is `t guur en naar, storm en regen.
    Ik zou daar lekker blijven tot volgend voorjaar of zo. Enne meneer heeft `t wel lux hè, kamperen met stroom.
    Maar `t gaafst vind ik je shirt!. Dikke xx, mama

  • 03 November 2013 - 17:32

    Elmo:

    Yooow Noa,

    Zoooooww Super chill daaro lees ik? Leukt me ook wel leuk om een keertje Al die gebouwtjes te zien!
    Nog veel plezier met je tour, en ik hoop dat je geliefde motor er niet mee op houd ;).

    Groetzz Elmo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 19147

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: