De eerste kilometers - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu De eerste kilometers - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

De eerste kilometers

Blijf op de hoogte en volg Noa

15 Oktober 2013 | Luxemburg, Luxemburg

Jaaaaa ik heb de eerste kilometers overleefd! Heerlijk om eindelijk eens een flink eind te toeren met de motor. Na een rit van 6 uur dwars door België en een stukje Frankrijk zit ik nu in het zuidelijkste puntje van Luxemburg. Ik wilde eerst in Luxemburg stad in een hostel overnachten, maar daar waren pas morgen weer kamers beschikbaar(WTF moeten zoveel mensen op een dinsdag in Luxemburg?!) Maar goed ik chill em nu dus een half uur verderop in een levenloos dorpje. In een hostel vol met chagrijnige Polen en Roemenen. Blijkbaar is het druiven pluk seizoen helemaal gaande hier. Gelukkig trof ik het meteen want in het bedje naast me zat een hele aardige Engels sprekende Roemeen die als een ware spraakwaterval tegen me aan begon te lullen. Het ene na het andere gekke verhaal kwam voorbij. En voor ik het wist was ik al aan de wandel met m'n nieuwe kameraad. "Even naar Duitsland lopen om wat te eten" zei die. Verdomme bijna een uur er over gedaan en toen dus ook nog terug. Nu wel een beetje helemaal gesloopt op m'n bedje.
Mooi moment om ff lekker in alle rust wat van me af te typen en jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn plannen.

Op dit mometn zit ik met mijn gedachten bij de komende dagen. Morgen gaan we namelijk eens kijken of ik de weg naar Zwitserland nog kan vinden. En dat brengt veel herinneringen met zich mee. Want dat weten jullie misschien niet maar Zwitserland en ik gaan gewoon wayback!
Het begon ooit met mijn tante die daar werkte in een hotel. Waardoor we daar na al die jaren heel wat vrienden hebben gemaakt. Mooie tijden. Helaas is het hotel inmiddels verkocht en is de eigenaar vorig jaar overleden. Dus morgen ga ik naar mijn grote vriend Willi en zijn familie. Ik heb alleen niet vertelt dat ik kom dus ik hoop maar dat ze thuis zijn. Maar dat zijn zorgen voor morgen.
En naast dat ik wat oude vrienden wil bezoeken ben ik er ook met een andere reden. Op dit moment reist mijn oma namelijk nog met me mee. Ja je leest het goed! Min allerliefste oma is helaas in mei van dit jaar overleden. En ik wilde heel graag dit allerlaatste ritje maken om haar op de Napf uit te kunnen strooien. De Napf iis een berg vlakbij het hotel waar mijn tante werkte. En inmiddels is het ook alweer 15 jaar geleden dat mijn tante is overleden en op diezelfde berg is uitgestrooid. Dus straks zijn moeder en dochter samen op de Napf.

Zo weten jullie dat ook weer.

Owjaaaa en ik vind net ook een super cool maar vooral lief briefje van mijn zusje in mijn tas. Dankjewel stiekemerd dat je d'r bent! En nee niks geen nomnomnom Luka! maar ik denk nu wel extra veel aan jou en Elmo natuurlijk;)

Dit is wel weer ff genoeg geklets.
Nu ga ik een poging doen om door het gesnurk van mijn kamergenoot heen te slapen



  • 15 Oktober 2013 - 23:11

    Lars Lunsing:

    Geweldig dat je doet voor je oma. Zeker weten dat je deze reis een beschermengel bij je hebt zo.
    Maar zo te horen nog geen vervelende dingen:P Succes met de verdere reis bruh!! <3

  • 16 Oktober 2013 - 06:51

    Luka:

    Hahaha ik vroeg me al af wanneer je het briefje zou vinden! Veel geluk in Zwitserland en doe ze de groeten!

  • 16 Oktober 2013 - 23:13

    Solo:

    Ha brada!... een uur naar Duitsland lopen met een dikke motor onder je kont?!.. als je maar niet van Italy naar Griekeland gaat zwemmen straks ;P. Maak morgen maar wat fotos daar iin die Schweiz, en doe ze de groeten!

    Goodluck en rij rustig in die haarspeldbochtjes daar...

    x

  • 19 Oktober 2013 - 10:54

    Elmo:

    Eeeey Noa! Goed dat je reis goed verloopt! Jaja, ik zei goed twee keer in een zin!
    Hopelijk verloopt de rest van je reis ook goed ;).

    Heel veel liefs van je allerliefste,coolste,beste broertje ever,

    Elmo

  • 19 Oktober 2013 - 11:00

    Elmo:

    Heeey Noa! Leuk man, zo'n reisverslag! Ik ga ze allemaal lezen en op reageren ;)!
    Zeg maar gewoon in je reisverslag als ik vergeten ben te reageren, dan doe ik dat alsnog!

    Veel plezier en succes met je reis en heel veel Groetzzz van je allerbeste.liefste en coolste broertje ooit,

    Elmo :)

  • 19 Oktober 2013 - 20:23

    Mama:

    Ha motor muis! Wonderen zijn de wereld nog niet uit, ik en achter de computer.
    Vind dit echt leuk. Oh jeeey nieuwe verslaving, iedere dag checken of er al weer een nieuw reis verhaal is.
    Hoop dat je een beetje goed weer hebt.

    Goeie reis naar die Schweiz, doe ze de groetjes!

    Liefs, Mama

  • 19 Oktober 2013 - 22:39

    Batse:

    hallo kereltje
    Hoe gaat alles? hier zit iedereen ( ik ook dus) met smart te wachten op meer avonturen welke jij typt op je log....zoals waar ben je ? hoe wast id die schweiz ...etc etc
    dus kom op....typen!
    hoop dat alles goed rijd en gaat
    groetjes van je pa

  • 20 Oktober 2013 - 13:10

    Opa:

    Hoi Noa.

    Mooi dit reisverslag. Zal het zeker volgen.

    Goeie reis

  • 20 Oktober 2013 - 16:47

    Mama:

    WAAR BEN JIJ.NU????????????

    Hoi, alles ok daar.

    Laat wat van je horen,(zit je zonder internet misschien).
    Je hebt ons helemaal lekker gemaakt met je reis verslag.

    Wanneer meer!

    X mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Luxemburg, Luxemburg

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 19154

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: