Côte d'Azur - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu Côte d'Azur - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Noa van den Beld - WaarBenJij.nu

Côte d'Azur

Blijf op de hoogte en volg Noa

23 Oktober 2013 | Frankrijk, Nice

Jaaaa daar ben ik weer! Even in Frankrijk. Want voordat ik de komende tijd Italië door ga toeren moest ik even een klein uitstapje maken naar Nice en omgeving. Allemaal de schuld van die Mr. Bean film want daardor wilde ik deze omgeving eens bekijken.

Maar goed maandag dus aangekomen na een te lange rit. Super chill hostel gevonden in Nice. Ze hebben een gym en sauna en weet ik veel wat allemaal niet meer. Maak er verder geen gebruik van maar het idee is leuk! Goed, na een heerlijk lange douche kwam ik de kamer in en besefte ik ineens dat ik op een gemixte slaapkamer lag met iets van 10 andere dames. Ik dacht dat gaat leuk worden! Helaas vertrokken ze de volgende dag en werden de leuke dames ingeruild voor een stel gedrochten, zowel mannen als vrouwen.
Maar goed ik ben in het zonnige zuiden dus niks te klagen.
Hollander dat ik ben meteen het weer gecheckt en dinsdag dus heerlijk 23 graden met zon zon en nog meer zon. Heerlijk dagje om op de motor rond te rijden dacht ik.
Nou ik zat nog geen 5 minuten op de motor en toen begon ik al te koken in m'n motor outfit. Wat 1 drama om het centrum van Nice uit te komen. Ik had op de snelweg in Italië en Frankrijk al gemerkt dat ze asociaal rijden. Maar de scooters en motoren in de stad zijn helemaal erg! Links en rechts werd ik voorbij gescheurd en gingen ze zigzag tussen de files door. Het leek wel of ze een wedstrijdje deden: Wie is het eerst vooraan bij het stoplicht. En nou weten de mensen die wel eens bij mij in de auto zitten dat ik wel een beste wegpiraat kan zijn, maar dit doe ik niet na.

Na een half uur was ik eindelijk de stad uit en kon ik de heuvels in. Eerst ben ik richting villefranche sur mer gereden. Allemaal smalle straatjes op en af gescheurd. Lekker trouwens om eindelijk even zonder zware bepakking te rijden. Helemaal toen ik verkeerd reed en ineens moest keren, heuvel op wel te verstaan. Dan merk je ineens dat mijn 24 jaar oude bakbeest wel een beetje boel zwaar is en stond ik dus vast, Ik moest achteruit maarja dat gaat niet! Stond ik daar 5 minuten te wiebelen en vooral klungelen. Gelukkig kwamen er ineens 2 Italiaanse gasten to the rescue en kon ik met een kop zo rood van schaamte weer verder rijden. Ik wist niet hoe snel ik uit de smalle straatjes weg moest.
Toen via Saint-Jean-Cap-Ferrat langs de kust naar Monaco gereden. Wat een mooi gebied! Zo jammer dat ik vanaf de motor niet snel ff een foto kan maken. Volgende reis moet ik echt zo'n Go Pro camera voor op m'n helm regelen voor al dat moois onderweg.

Maar goed toen was Monaco aan de beurt. Weer 1 dikke verkeers chaos en veel tunnels met daarin rotondes en in die tunnels heeft de TomTom natuurlijk geen signaal. Dus ben heel wat verkeerd gereden. Overigens heeft de TomTom me inmiddels al te vaak geholpen om niet te verdwalen, dus nogmaals thanks pa voor die;)

Uiteindelijk in de bekende wijk "La Condamine" terecht gekomen. 1 en al luxe en jetset in de jachthaven. Leuk om een keer gezien te hebben maar niks voor mij. Wat een dik kakvolk allemaal. Het verschil met Nice is dat er hier dikke ferrari's links en rechts me asociaal voorbij vlogen. Daarna nog even in de wijk "Fontvieille" geweest en toen was ik er ook zo weer uit. Stelt eigenlijk weinig voor dat Monaco.

Toen via de binnenwegen weer naar Nice gereden door allemaal prachtige dorpjes. en zeker weten op m'n dooie gemak. Je mocht daar met een snelheid van 70 tot 90 kilometer rond rijden maar ik hield het lekker bij 50, ten eerste omdat de wegen best wel fucked up zijn voor de motor en omdat ik met mijn hoogtevrees af en toe goed diep om laag kon kijken.

Daarna de rest van de middag heerlijk aan het strand gelegen in Nice voor het Hotel Palais de la Mediterranee. En heel toevallig loopt een vriendin van mij daar momenteel stage. Dus toen Yessica klaar was met werken even heerlijk een drankje gedaan op het terras en in de avond nog heerlijk uiteten geweest in de stad. Was echt super gezellig en ook heerlijk om even in het Nederlands te kletsen. Want sinds Zwitserland kon ik alleen nog maar Duits denken en sprak ik voornamelijk Engels of een gebrekkig beetje frans.

Ik wist dat het vandaag echt klote weer zou worden dus had nog niet echt een planning totdat er bij het ontbijt een best wel hele leuke dame van het hostel verscheen met de vraag of ik zin had in een walking tour door Nice, Normaal haat ik dat soort dingen als ik bijvoorbeeld in Amsterdam rond loop, maarja ik kon geen nee zeggen.
Daar kreeg ik dus na 5 minuten al spijt van. Ze was "French-Canadian" dus ze sprak Engels met een Frans accent en op de 1 of andere manier vond ik het maar helemaal niks. Gelukkig begon het daarna echt te stort regenen en besloot ze er mee op te houden. Maar of we misschien nog wel even een kleine fooi wilde geven (jaja dat noemen ze dus een Walking-tour for free). Goed, vanwege haar leuke voorkomen heb ik haar toch maar een fooi gegeven.
Toen was ik dus weer planningloos en zeiknat, een motor toertje had dus weinig zin. Gelukkig had Yessica me de tip gegeven om de bus te nemen naar Cannes. Hoefde serieus maar 1,50 te betalen voor het busritje. Daar kunnen ze in Emmen en omgeving wat van leren. Je moet overigens wel iets van anderhalf uur in de bus zitten, maar dat vond ik dikke prima. Had toevallig mijn Italiaanse taalgids mee dus heb die alvast een beetje bestudeert.

De hele busrit was het dus droog en het moment dat ik in Cannes uit stap begon het weer te regenen. Toch heb ik heerlijk rond gesjouwd in Cannes en had ik in het hostel een lunchpakketje geregeld en ben in Cannes gaan picknicken aan het strand. Verder onder andere het "Palais des Festivals et des Congrès de Cannes" gezien. Daar word elk jaar het filmfestival gehouden. Helaas nu geen rode loper voor mij, maar 1 of ander saai congres met allemaal mannen strak in het pak. Daarna langs de haven de heuvel op gelopen naar Musée de la Castre. Er reed ook een treintje naar boven maar ik dacht fuck it! Dat klim ik wel even naar boven, dat viel toch wel beetje tegen. Desalwelteplus had ik een super mooi uitzicht over Cannes, maar ik had het koud en was zeiknat dus na iets meer dan anderhalf uur toch weer met de bus terug naar Nice gegaan.
Daar in het hostel een heerlijk warme douche genomen en toen een tijd aan de bar gechillt. Owja en ze hebben hier een awesome deal! Naast elke avond happy hour met drank, waar ik geen fuck aan heb, krijg je als je een drankje bestelt een heerlijk bord pasta gratis erbij. Dus ja ik eet pasta vanavond!

Nu even lekker in alle rust op m'n bedje aan het kijken waar ik morgen precies langs rij.
De komende 2 weken ben ik in ieder geval in Italië te vinden.
Als iemand nog een leuke plek weet om te overnachten in Italië? Hostel of familie/vrienden weet ik het. Let me know;)

Geen idee wanneer ik weer een blog schrijf. In Italië ga ik veel verschillende plekken bezoeken dus denk dat ik over een week ofzo wel weer van me laat horen.

Morgen in ieder geval naar Milaan, daarna Verona en verderrrr

tot snel vriendjes&vriendinnetjes!

  • 23 Oktober 2013 - 21:36

    Luka:

    Klinkt weer heel cool! Ben benieuwd hoe Milaan is, daar hoop ik natuurlijk veel over te horen!

  • 29 Oktober 2013 - 18:37

    Elmo:

    Waaaddduuuup!!! Klinkt echt allemaal vet chill daarzo! Behalve de regen maarja Das niet zo erg, daar zijn wij Nederlanders wel een beetje bestand tegen!

    Nou, Nog veel plezier in milaan en al die mooie plekjes in italië!

    Groetzz Elmo ;)

  • 29 Oktober 2013 - 19:08

    Mama:

    Ha watermuis, Heb weer genoten van je verhaal, echt vermakelijk.( hoe herkenbaar, met je motor op een helling staan te klungelen!).

    Leuk!, ik ga kijken of je nog wat foto`s hebt.

    Helaas heb ik geen adresjes voor je in Italië.
    Veel plezier, en pas op voor die idiote wegpiraten daar!!.

    XXX mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Noa

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 19154

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 04 Februari 2015

A world inside this world

14 Oktober 2013 - 01 December 2013

Motormuis avonturen

31 Maart 2014 - 30 November -0001

Camping capriolen

Landen bezocht: